آشنایی با موضوع

برنامه ریزی(به انگلیسی: Planning) فرایندی برای رسیدن به اهداف است. بسته به فعالیت‌ها، هر برنامه می‌تواند بلندمدت، میان‌مدت یا کوتاه‌مدت باشد. برای مدیرانی که در جستجوی حمایت‌های بیرونی هستند، برنامه ریزی، مهمترین و کلیدی‌ترین و آسان ترین سند برای رشد است. برنامه ریزی می‌تواند، نقش مهمی در کمک به جلوگیری از اشتباهات یا تشخیص فرصت‌های پنهان بازی کند. برنامه‌ریزی به پیش بینی آینده و ساختن آینده تا حدودی قابل تصور کمک می‌کند. آن پلی است بین آنجایی که هستیم و آنجایی که می‌خواهیم برویم. برنامه‌ریزی به آینده می‌نگرد. برنامه‌ریزی یا طرح‌ریزی یعنی اندیشیدن از پیش. متخصصین از زوایای متعدد برای برنامه‌ریزی تعاریف متعددی ارائه کرده‌اند که برخی از آنها از این قرار است: 1- تعیین هدف، یافتن و ساختن راه وصول به آن 2- تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد 3- تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راه‌ها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند 4- طراحی عملیاتی که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه‌ای که از پیش تعریف شده، تغییر بدهد. برنامه‌ریزی، نوعی پدیده عینی اجتماعی است و خصوصیت‌های ویژه خود را دارد در عین حال، یک رویداد منحصربه‌فرد نیست که دارای یک ابتدا و انتهای مشخص باشد بلکه یک فرایند مستمر و دائمی و منعکس کننده تغییرات و در صدد رسیدن به اهداف است. در سازمان‌های پیچیده امروزی، بدون برنامه ریزی‌های دقیق، امکان ادامه حیات نیست و برنامه ریزی، مستلزم آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدهای آتی و پیش بینی شیوه مواجهه با آنها است. ۴ گام ضروری برای تنظیم یک برنامه‌ی روزانه‌ی کارآمد ومفید: 1- توجه به کارهای روزانه 2- نوشتنِ مهم‌ترین وظایف روزانه 3- ایجاد برنامه‌ی زمانی 4- بهینه کردن برنامه‌ی زمانی مهارت برنامه ریزی را به عنوان فکر کردن قبل از عمل کردن تعریف کرده‌اند. بخشی از مهارت برنامه ریزی، تثبیت یک عادت است. عادت به اینکه به مسیری که پیش رو داریم و به گزینه‌هایی که در راه ما قرار خواهند گرفت فکر کنیم. به اینکه بکوشیم تا حد امکان، احتمال وقوع نتایج پیش‌بینی نشده را کاهش دهیم. اولین و مهمترین عامل در برنامه ریزی تعیین هدف است! اصلا برنامه ریزی میکنید تا به یک هدف خاص که در ذهن دارید برسید. خود این هدف به چند بخش تقسیم میشود که عبارتند از: 1- هدف کوتاه مدت 2- هدف میان مدت 3- هدف بلند مدت یک برنامه خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد: . فردی باشد . ساده باشد . انعطاف پذیر باشد . قابل استفاده باشد . امکان ارزیابی کار را داشته باشد
در این صفحه تعداد 1682 مقاله تخصصی درباره برنامه ریزی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده برنامه ریزی
مقالات ISI برنامه ریزی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: برنامه ریزی; complications; CT; left ventricular outflow tract obstruction; mitral annular calcification; neo-LVOT; planning; transcatheter mitral valve replacement; transcoronary alcohol septal ablation; valve-in-MAC; valve-in-ring;