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Trigger Points and Classical Acupuncture Points: Part 3: Relationships of Myofascial Referred Pain Patterns to Acupuncture Meridians
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علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی بیهوشی و پزشکی درد
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Trigger Points and Classical Acupuncture Points: Part 3: Relationships of Myofascial Referred Pain Patterns to Acupuncture Meridians
چکیده انگلیسی

BackgroundIn the first part of this study, myofascial trigger point regions were demonstrated to have strong (93.3%) anatomic correspondences with classical acupuncture points. The second portion of this study examined the clinical correspondences of trigger point regions and classical acupuncture points in the treatment of both pain and somatovisceral disorders, and found they had ∼ 97% correlation for treating pain conditions and over 93% correlation in treating somatovisceral conditions.ObjectiveTo examine the relationships of myofascial trigger point regions' referred-pain patterns to the meridian distributions of their anatomically corresponding classical acupuncture points.MethodsThe 238 anatomically corresponding trigger point region – classical acupuncture point pairs in part one of this study were analyzed to compare the distributions of their myofascial referred-pain patterns and acupuncture meridians in order to determine if their distributions correlated.ResultsSeventeen of the 238 anatomically corresponding trigger point regions had no described myofascial referred-pain. In the remaining 221 trigger point region-classical acupuncture point pairs, 180 (81.5%) demonstrated complete or near-complete correlation, and another 9.5% of point pairs partially showed correlations regarding the distributions of their myofascial referred-pain patterns and associated acupuncture meridians. Only 9% of point pairs showed little or no consistency of their referred-pain patterns and acupuncture meridians.ConclusionsThe strong (up to 91%) consistency of the distributions of trigger point regions' referred pain patterns to acupuncture meridians provides a fourth line of evidence that trigger points most likely represent the same physiological phenomenon as acupuncture points in the treatment of pain disorders.

ZusammenfassungHintergrundDer erste Teil dieser Arbeit stellte eine 93%ige anatomische Übereinstimmung zwischen Regionen myofaszialer Triggerpunkte (mTrP) und klassischen Akupunkturpunkten (AP) vor. Der zweite Teil zeigte klinische Übereinstimmungen zwischen beiden Systemen in Bezug auf die Behandlung von Schmerzen (bis zu 97%) und somatoviszeralen Störungen (bis zu 93%).ZielsetzungDen Zusammenhang zwischen den charakteristischen Schmerzausstrahlungen (referred-pain patterns) von myofaszialen Triggerpunkten (mTrP) mit dem Meridianverlauf anatomisch korrespondierender Akupunkturpunkte (AP) zu untersuchen.Methoden238 anatomisch korrespondierende TrP/AP-Paare, gezeigt in Teil 1 dieser Studie, wurden auf die Übereinstimmung der Schmerzausstrahlung der mTrP mit dem Meridianverlauf der korrespondierenden AP untersucht.ErgebnisseSiebzehn von 238 anatomisch korrespondierender TrP/AP-Paaren konnten, da für sie kein referred-pain pattern beschrieben ist, nicht in die Analyse mit aufgenommen werden. Von den verbleibenden 221 Punktpaaren zeigten 180 (81,5%) eine vollständige oder beinahe vollständige Übereinstimmung, weitere 21 (9,5%) der Punktpaare wiesen partielle Übereinstimmungen des Verlaufs der Schmerzausstrahlung und des Meridianverlaufes auf. Neun Prozent der Punktepaare zwischen referred pain patterns und Akupunkturmeridianen zeigten eine geringe oder keine Übereinstimmung.SchlussfolgerungenDie starke Übereinstimmung von bis zu 91% der Schmerzausstrahlungen myofaszialer Triggerpunkte mit den Meridianverläufen anatomisch korrespondierender Akupunkturpunkte könnte darauf hinweisen, dass mTrP und AP in der Behandlung von Schmerzsyndromen gleiche physiologische Phänomene repräsentieren.

ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Deutsche Zeitschrift für Akupunktur - Volume 52, Issue 1, 2009, Pages 9–14
نویسندگان
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