کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
4245268 1283458 2015 13 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Estudios de evaluación económica en diagnóstico por imagen. Justificación y lectura crítica
ترجمه فارسی عنوان
ارزیابی اقتصادی در تشخیص تصویر. اظهار نظر و انتقاد
کلمات کلیدی
ارزیابی اقتصادی، هزینه بهره وری، هزینه یابی، سال زندگی به دست آمده برای کیفیت تنظیم شده، آنوریسم آئورت شکمی غربالگری، ارزیابی اقتصادی، تجزیه و تحلیل هزینه و اثربخشی، تجزیه و تحلیل هزینه و سود، سال زندگی سالم برآورده شده کیفیت، شکم
ترجمه چکیده
اول، این مقاله مفاهیم و ابزارهایی را که به طور گسترده ای برای ارزیابی اقتصادی در مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، توصیف می کند. دوم، آن را در مورد برخی از عناصر است که باید در تصمیم گیری اجتماعی در نظر گرفته می شود در مورد چقدر ما مایل به صرف یک زندگی یک شخص را طولانی مدت را مورد بحث قرار گیرد. سوم، معیارهای توصیه شده برای تجزیه و تحلیل بحران نشریات که جنبه های اقتصادی مداخلات بهداشتی را ارزیابی می کنند، توصیف می شود. در نهایت، مطالعات متعددی در مورد غربالگری اولتراسوند برای آنوریسم های آئورت شکمی به عنوان مثال های تصویری برای نشان دادن چگونگی اعمال این عناصر و معیارها به کار می رود.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی رادیولوژی و تصویربرداری
چکیده انگلیسی
First, this article describes the concepts and tools most widely used for economic evaluation in healthcare. Second, it discusses some elements that must be taken into account in the social decision about how much we are willing to spend to prolong a person's life by one year. Third, it describes the criteria recommended for the critical analysis of publications that evaluate the economic aspects of health interventions. Finally, several studies about ultrasound screening for aneurysms of the abdominal aorta are used as illustrative examples to show how these elements and criteria can be applied.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Radiología - Volume 57, Supplement 2, November 2015, Pages 10-22
نویسندگان
,