کد مقاله کد نشریه سال انتشار مقاله انگلیسی نسخه تمام متن
8826232 1610606 2018 5 صفحه PDF دانلود رایگان
عنوان انگلیسی مقاله ISI
Ergonomics in the Development and Prevention of Musculoskeletal Injury in Interventional Radiologists
ترجمه فارسی عنوان
ارگونومی در توسعه و پیشگیری از آسیب های اسکلتی-عضلانی در متخصصان رادیولوژی مداخله ای
کلمات کلیدی
ارگونومی، تابش، آسیب ها
فهرست مطالب مقاله
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

آسیب‌های وارد شده به متخصصان مداخله‌ای

آسیب های وارد شده به کاردیولوژیست‌های مداخله‌ای 

جدول 1. عوارض ارتوپدی در متخصصان مداخله‌ای

تعمیم به رادیولوژی مداخله‌ای 

اختلال مهره‌ای در متخصصان مداخله‌ای 

جدول2. ارگونومی در جراحان

جراحی‌های حداقل تهاجمی و لاپاراسکوپی 

تصویر ۱. خطاهای ارگونومی رایج مربوط به موقعیت (قرار دادن اجسام) در رادیولوژی مداخله ای. پزشک مثلث در حال استفاده از میز جراحی با ارتفاع نامناسب است، مانیتور های فلوروسکوپی و سونوگرافی با موقعیت نامناسب قرار گرفته اند،در حالیکه میبینیم پزشک به پشت خم کرده و گردنش را می چرخاند. این خطاها باعث ایجاد خستگی ناحیه گردن و کمر، محدودیت مانور حرکتی و افزایش احتمال آسیب می شود (نسخه رنگی تصویر به صورت آنلاین موجود است). 

پوشش های سربی

طراحی اتاق مداخله

تصویر ۲ موقعیت دهی ارگونومیک ایده‌آل در لباسهای مثلث. پزشک مثلث در حال کار با موضع ایستاده است. مانیتور های نمایش به صورت مستقیم در در مقابل پزشک، با تقریباً ۱۵ درجه زیر محور افقی قرار دارند، در نتیجه مانع از چرخش محوری و خستگی گردن می شوند. ارتفاع میز عمل یک فاکتور ۰.۷  برابری از ارتفاع آرنج پزشک جراح است و یک بلاک ۶ اینچی برای استراحت های میان دوره ای در حین کار موجود است (نسخه رنگی تصویر به صورت آنلاین موجود است).

ارتفاع میز (تخت)

موقعیت مانیتور

توصیه هایی برای اجتناب از آسیب

 رهنمود های پیشنهادی برای آینده 

 
ترجمه چکیده
رادیولوژی مداخله ای تخصصی است که به طور پیوسته در حال تکامل بوده است و با چندین تخصص دیگر از جمله تخصص قلب، جراح عروق، جراح ارتوپدی، اورولوژی و جراحی با تهاجم حداقلی همپوشانی هایی دارد. ملاحظات ارگونومیک منحصربه‌فرد برای متخصصان رادیولوژی مداخله ای عبارت است از به کارگیری مانیتورهای نمایش تصاویر در اتاق عمل و استفاده از تجهیزات حفاظت پرتویی فردی. آسیب های ناشی از کار در میان متخصصان رادیولوژی مداخله ای رایج است. این آسیب ها اغلب منجر به پیدایش درد در هنگام انجام فرایندهای (پزشکی) یا در مواقع دیگر دور از کار می‌شوند. در این مقاله مروری درصدد آن است با چالش‌های ارگونومی که مربوط به رادیولوژی مداخله ای را شناسایی کند و پیش‌زمینه، دستورالعمل ها و پیشنهادات ویژه‌ای را برای جلوگیری از ایجاد آسیب های اسکلتی-عضلانی ارائه دهد.
موضوعات مرتبط
علوم پزشکی و سلامت پزشکی و دندانپزشکی رادیولوژی و تصویربرداری
چکیده انگلیسی
Interventional radiology is a constantly evolving specialty overlapping with multiple other specialties, including cardiology, vascular surgery, orthopedic surgery, urology, and minimally invasive surgery. Unique ergonomic considerations for interventional radiology include utilization of intraoperative viewing monitors and personal radiation protection equipment. Work-related injuries are common in interventional radiologists,1 often leading to pain while performing procedures or during time away from work. This review article aims to identify the ergonomic challenges related to interventional radiology and provide background, guidelines, and specific recommendations for prevention of musculoskeletal injury.
ناشر
Database: Elsevier - ScienceDirect (ساینس دایرکت)
Journal: Techniques in Vascular and Interventional Radiology - Volume 21, Issue 1, March 2018, Pages 16-20
نویسندگان
, , ,