آشنایی با موضوع

کالج College یا کولژ یک مؤسسه آموزشی یا بخشی از یک مؤسسه آموزشی است. کاربرد این واژه در کشورهای گوناگون با معانی متفاوتی صورت می‌گیرد. کالج میتواند یک موسسه تحصیلی اعطا کننده مدرک درجه سه، یک موسسه در داخل یک دانشگاه، یک موسسه تعلیمات حرفه ای و یا یک مدرسه در مقطع متوسطه باشد. کتاب فرهنگ لغت مک میلان “کالج” را اینگونه توصیف می کند: کالج در ایالات متحده آمریکا جایی است که به دانشجویان مدرک تحصیلی می دهد. این نوع مکان آموزشی همچنین میتواند دانشگاه خطاب شود اگر به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند بیشتر از یک رشته تحصیلی را پوشش دهد. در انگلیس، نیوزیلند، کانادا، هنگ‌کنگ و سایر مستعمرات سابق انگلستان، واژه کالج به دبیرستان، مؤسسه‌های آموزش‌های تکمیلی یا بخشی از دانشگاه اطلاق می‌شود. کالجهای محلی که به طور محدود از سال 1901 در ادامه تحصیلات دبیرستانی بوجود آمدند امروزه به یکی از مهمترین پایه‌های تحصیلی کشور آمریکا مبدل شده‌اند و روز به روز بر کیفیت و کمیت آنها افزوده می شود. صرف نظر از تفاتهای ایالتی و برخی دروس، کالجهای منطقه‌ای دو هدف عمده را دنبال می کنند: آماده‌سازی نیروی کار فنی در کوتاه ترین مدت ممکن و آماده‌کردن دانشجویان برای انتقال به رده های بالاتر تحصیلی در دانشگاه ها. برای ورود به بازار کار در بسیاری از رشته ها مانند کارهای دفتری، طراحی‌داخلی، آرایشگری، جوشکاری، مکانیکی و برقکاری. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای دوره‌های طولانی مدت چهارساله از زمان بیشترین بازده را داشته و دوساله فارغ‌التحصیل شوند. کالج‌ها با فراهم‌آوردن امکانات فنی و آموزشی این افراد را بعد از دو سال با مدرک فوق دیپلم روانه بازار کار می کنند. برای مدرک فوق دیپلم گذراندن حداقل شصت تا شصت و شش واحد درسی اجباری است. همه دانشجویان باید دروسی در زمینه ریاضی، زبان انگلیسی، و یک زبان خارجی بگذرانند و بقیه واحد‌ها را نیازهای خاص آن رشته پر می کند.
در این صفحه تعداد 178 مقاله تخصصی درباره کالج که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کالج (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.