آشنایی با موضوع

عینک یا بینه یا بینک به قاب‌های دارای عدسی شیشه‌ای گفته می‌شود که در جلوی چشم‌های انسان قرار داده می‌شود تا دید و سوی چشم‌ها را بهتر کند. گاه هم از عینک‌ها تنها برای زیبایی و زینت یا محافظت از چشم‌ها استفاده می‌شود. عینک‌های ویژه‌ای هم وجود دارد که برای مشاهدهٔ صحنه‌های سه‌بعدی یا واقعیت مجازی به‌کار می‌روند. به عینکی که عدسی آن شعاع‌های نور عبور یافته را به هم نزدیک نموده یا دور سازد (واگرا یا همگرا باشد) و همچنین عینک آفتابی که دارای انواع مختلف عدسی‌های جذبی پرتوی نور مضر برای محافظت چشم می‌باشد عینک طبی می‌گویند. عینک طبی بیشتر برای اصلاح دید در عیوب انکساری چشم به کار می‌رود. نخستین عینک قابل قرار دادن روی صورت را سالوینو دارماتی (Salvino d'Armati)، اهل ایتالیا، در سال ۱۲۸۴ میلادی ساخت. ه­طور کلی، عینک وسیله ای است با کاربردهای مختلف برای چشمها و یک وسیله­ی تزئینی برای چهره که به­علت کثرت در تنوع مدل و انواع کاربردی آنها، اشاره­ی مختصری به آن می گردد. 1. عینکهای طبی به آن دسته از عینکهایی که، عدسیهای تجویزی، جهت رفع عیوب انکساری در آنها نصب می شود، عینکهای طبی می گویند؛ که در مدلهای گوناگون و با مواد مختلف ساخته می شوند. توضیح اینکه: عینکهایی با اتاقک مرطوب ( جهت جلوگیری از اشک ریزش شدید ) و یا عینکهای منشوری ( برای موارد کم بینایی و یا آسان نمودن مطالعه برای کسانی که قرار است مدت زیادی به علت فلج اندامهای اصلی، بستری شوند )، و عینکهای مخصوص آرایش ( برای اشخاصی که دارای عیوب انکساری شدید هستند ) و. . . ، در زمره­ی عینکهای طبی، با کاربرد خاص محسوب می شوند. 2. عینکهای آفتابی به گروهی از عینکها که جهت محافظت از چشمها در برابر آثار زیانبار نور خورشید و نورهای مضر ساخته می شوند و گاهی هم جهت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند، عینکهای آفتابی می گویند. 3. عینکهای طبی- آفتابی به­بعضی از عینکهایی که جهت مصارف طبی به کار می روند، اما از عدسیهای طبی- آفتابی(انواع عدسیهای رنگی و یا فتوکرومیک) استفاده می کنند عینکهای طبی- آفتابی گفته می شود. 4. عینکهای صنعتی و یا حفاظتی این دسته از عینکها، همان طور که از نامشان پیداست، جهت محافظت از چشمها در برابر برخورد با ذرات و حفاظت در برابر تابشهای مضر در مشاغلی مانند: تراش کاری(سنگ - فلزات)، کار با مواد شیمیایی، رادیولوژی و. . . ، به کار گرفته می‌شوند. 5. عینکهای ورزشی این گونه عینکها، که هنوز فرهنگ کاربرد آن برای بسیاری از مـردم ناشناخته است، از اهمیـــت ویـــژه ای در محافظت از چشمها در هنگام انجام ورزشهای مختلف برخوردار است. به­گونه ای که برای هر ورزشی، عینک خاص همان ورزش از مواد مخصوص جهت محافظت، ایمنی و بهداشت چشم، (البته با رعایت مسائل دیداری) ساخته شده است. کاربرد این عینکها برای بازیهای میدانی، دوچرخه سواری، اسکی، کوهنوردی، غواصی، شنا، شکار، ماهی گیری، بازی بیلیارد و… می باشد. 6. عینکهای سمعک دار این عینکها، برای اشخاصی که مشکل شنوایی دارند بکار می رود. 7. عینکهای الکترونیکی در انواع گوناگون و با کاربردهای مختلف جهت نابینایان، ساخته شده است.
در این صفحه تعداد 1117 مقاله تخصصی درباره عینک که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI عینک (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: عینک; Glasses; Chemical synthesis; Differential thermal analysis (DTA); Fourier transform infrared spectroscopy (FTIR); Optical desorption spectroscopy; Optical properties;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: عینک; Neutron scattering; Protein structure; Protein dynamics; Freeze-dried proteins; Glasses; Frozen protein solutions; Molecular dynamics;