آشنایی با موضوع

یون‌های فلزات سنگین از آلاینده‌های اصلی محیط زیست و آب‌های آشامیدنی هستند که موجب بروز انواع بیماری‌ها در انسان می‌شوند. در طول دو دهه گذشته، توجه گسترده ای به آلودگی محیط زیست توسط مواد خطرناک مانند فلزات سنگین شده است. وقتی که این یون های فلزی بیش از حد موجود باشند، می توانند برای موجودات آبزی و سلامتی انسان زیانبار باشند. حذف این یون‌ها از پساب‌های صنایع و آب‌های آشامیدنی از چالش‌های اساسی در زمینه تصفیه آب است. برخی از روش های متداول برای حذف فلزات سنگین عبارتند از: ته نشینی شیمیایی، تبادل یونی، فرآیندهای غشایی، تصفیه الکتروشیمیایی و غیره. با این حال این روش ها دارای معایب مختلف از جمله حذف یون های فلزی غیر قابل پیش بینی، مصرف زیاد واکنشگر، تولید لجن سمی و غیره می باشد. جذب زیستی فرآیندی است که در راستای نوآوری بیوتکنولوژی و همچنین به عنوان یک ابزار مقرون به صرفه برای حذف فلزات سنگین از محلول های آبی می باشد.
در این صفحه تعداد 374 مقاله تخصصی درباره یون های سنگین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI یون های سنگین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.