آشنایی با موضوع

دیود شاتکی یا دیود شاتکی مانع یک قطعه ی الکترونیکی است که به طور وسیعی در کاربردهای فرکانس رادیویی به عنوان میکسر یا دیود آشکارساز استفاده می شود. همچنین این دیود در کاربردهای قدرت به دلیل افت ولتاژ پایینی که دارد، به عنوان یکسوساز استفاده می شود زیرا تلفات توان کمتری نسبت به دیودهای PN پیوندی عادی دارند. دیود شاتکی یک دیود نیمه هادی با افت ولتاژ پایین در حالت بایاس مستقیم و سرعت کلید زنی بسیار سریع می‌باشد. هنگام عبور جریان الکتریکی از دیود مقداری افت ولتاژ در دو سر دیود ظاهر می‌شود. با وجود این که دیود شاتکی کاربردهای فراوانی در الکترونیک فوق پیشرفته ی امروزی دارد، ولی یکی از قدیمی ترین قطعات نیمه هادی است که وجود دارد. به عنوان یک قطعه نیمه هادی فلزی کاربرد آن به قبل از سال 1900 میلادی برمی گردد. اگرچه این روزها اکثرا این دیود را به دلیل نام مخترع آن دیود شاتکی می نامند، ولی این نوع دیود نام های دیگری نیز دارد از قبیل: دیود مانع سطحی (surface barrier diode)، دیود حامل داغ (hot carrier diode) و یا حتی دیود الکترونی داغ نامیده می شود.
در این صفحه تعداد 304 مقاله تخصصی درباره دیود شاتکی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دیود شاتکی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دیود شاتکی; Magnesium phthalocyanine; Schottky diode; Spin-coating; Effect of conductivity type of substrate; Thermal evaporation; Current-voltage measurement