آشنایی با موضوع

شیشه - سرامیک ها (Glass-ceramics)جامدات چند بلوری هستند که از طریق تبلور کنترل شده وهدفمند یک شیشه تهیه می شوند. مفهوم تبلور کنترل شده شیشه دربرگیرنده رسوب فاز بلوری مورد نظر از فاز شیشه مادر به صورت بلور های ریزمی باشد به طوری که تعداد بلورها ٬ سرعت رشد واندازه نهایی آن ها توسط عملیات حرارتی مناسب کنترل شود. باید توجه داشت که در نهایت فاز بلوری بیش از 50 درصد از حجم قطعه را اشغال کرده و مقداری از فاز شیشه باقی می ماند. مزایای روش تولید شیشه سرامیک ها به روش ساخت محصولات سرامیکی: 1 - سرعت تولید بالاتر همراه با ضایعات کمتر 2 - کنترل ابعاد قطعات ، ریز ساختار و در نتیجه خواص در این فرآیند می تواند بهتر انجام گیرد و دست یابی به اندازه ذرات بسیار ریز با حذف کامل تخلخل به سهولت امکان پذیر می باشد. 3 - اتوماسیون بالاتر 4 - امکان بازیافت بیشتر در خط تولید 5 - با کنترل ترکیب ، نوع جوانه زا و نوع عملیات حرارتی می توان مقدار ونوع فازهای به وجود آمده را به سهولت کنترل کرد. 6 - توانایی استفاده از روش های بسیار متنوع ، سریع و اقتصادی شکل دهی شیشه سرامیک ها شیشه سرامیک ها برحسب نوع ، مقدار، ابعاد و چگونگی توزیع ذرات بلورین در زمینه ی شیشه مبنا خواص متفاوتی خواهند داشت. تقسیم بندی شیشه سرامیک ها بر اساس نوع فاز بلورین تشکیل شونده و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن ها صورت می پذیرد. بر این اساس سیستم های اصلی شیشه سرامیکی را می توان به انواع SiO2-R2O، SiO2-Al2O3 ، SiO2-Al2O3- LiO2، SiO2- Al2O3-MgO ، SiO2- Al2O3- ZnO ، SiO2- Al2O3 - CaO و بالاخره شیشه سرامیک های فلورومیکا SiO2- Al2O3- MgO - K2O-F تقسیم بندی کرد. ازسیستم های شیشه سرامیکی مطرح دیگرمی توان از سیستم SiO2-CaO-MgO-P2O5 که دارای کاربردهای پزشکی به عنوان مواد بایواکتیومی باشند نام برد. فازهای بلورین مهم در این سیستم آپاتیت و وولاستونیت هستند. از جمله خواص قابل ذکر در این سیستم استحکام و چقرمگی بالا، بایواکتیو بودن و امکان اتصال یافتن با بافت های طبیعی بدن را می توان نام برد. این خواص کاشت های استخوانی در قسمت های مختلف بدن از جمله مهره های ستون فقرات را به کمک این شیشه سرامیک ها ممکن می سازد.
در این صفحه تعداد 411 مقاله تخصصی درباره شیشه - سرامیک ها که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI شیشه - سرامیک ها (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شیشه - سرامیک ها ; Glass; Glass-ceramics; Chalcogenide; Infrared; Synthesis; Verre; Vitrocéramique; Chalcogénure; Infrarouge; Synthèse;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شیشه - سرامیک ها ; Vitrification; Devitrification; Incineration; Glass-ceramics; Thermal treatment; Stabilization; Microstructure; Silicate matrix; Tannery sludge; Chromium; SEM-TEM;