آشنایی با موضوع

میکروسپوریدیا Microsporidia از جمله انگلهای یوکاریوتیک داخل سلولی اجباری است که قادر به تولید اسپور بوده و طیف وسیعی از مهره داران و بی مهره ها را آلوده می سازد. میکروسپوریدیا یکی از عوامل بیماری در گروه های مختلفی از حیوانات می باشد که برخی از آن ها از نظر اقتصادی مهم می باشند مثل حشرات، ماهی ها، جوندگان آزمایشگاهی، خرگوش ها و پریمات ها و غیره. از طرفی میکروسپوریدیا ها در منابع محیطی عمومی مانند آبهای معدنی نیز یافت می شوند. اولین مورد میکروسپوریدیازیس انسانی در سال 1959 گزارش شد و تا سال 1985 تنها 10 مورد عفونت انسانی میکروسپوریدیایی گزارش شده بود. در همین سال انتروسیتوزون بینئوسی از یک بیمار مبتلا به سندرم نقص سیستم ایمنی (AIDS) در فرانسه گزارش شد. پس از آن عفونت های فراوانی از تمام نقاط دنیا گزارش شد و امروز به عنوان یکی از عوامل پاتوژن معمول در بیماران مبتلا به سندرم نقص سیستم ایمنی شناخته می شود. تا به امروز ١۴٣ جنس و هزارو دویست گونه از میکروسپوریدیاها شناسایی شده اند که در گروه بزرگی از حیوانات بی مهره و مهره دار انتشار دارند. برخی از گونه های این انگل ها، میکروسپوریدیا، هر ساله خسارات زیادی به صنعت کرم ابریشم و نیز زنبور عسل وارد می کند. میکروسپوریدیا ها در مدفوع 39% از افراد مبتلا به ایدز که دارای اسهال مزمن بوده اند، دیده شده است و براساس گزارش دیگری 30% افراد ایدزی که دارای عفونت کریپتوسپوریدیایی بوده اند همزمان به میکروسپوریدیا نیز آلوده بوده اند. در افراد مبتلا به ایدز که تعداد سلو لهایCD4+،T کمتر از 50 عدد در هر میلی متر مکعب خون بوده است عفونت با میکروسپوریدیا از شیوع بیشتری برخوردار می باشد.
در این صفحه تعداد 371 مقاله تخصصی درباره میکروسپوریدیا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI میکروسپوریدیا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میکروسپوریدیا; Encephalitozoonosis; Encephalitozoon cuniculi; Neurologic disorders; Vestibular dysfunction; Clinical signs; Diagnosis; Rabbit; Microsporidia;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: میکروسپوریدیا; Microsporidia; Amblyospora khaliulini; Life cycle; Morphology; Transmission; Ultrastructure; Epizootiology; Mosquito; Aedes communis; Copepod; Acanthocyclops vernalis;