آشنایی با موضوع

همانژیوم یک خال مادرزادی است که اغلب به شکل قرمز روشن از رگ های خونی اضافه بر روی پوست ظاهر می شود. گاهی خال توت فرنگی نامیده می شود. همانژیوم در سال های اول زندگی رشد می کند و سپس به مرور زمان فروکش می کند. کودکی که در دوران نوزادی همانژیوم داشته، معمولا تا سن 10 سالگی رشد آن قابل مشاهده است. همانژیوم در هر جای بدن بروز می کند، اما معمولا در صورت، پوست سر، قفسه سینه یا پشت بیشتر مشاهده می شود. همانژیوم معمولا نیاز به درمان ندارد مگر اینکه بینایی یا تنفس را مختل کند. علائم: همانژیوم ممکن است در زمان تولد قابل مشاهده باشد، اما اغلب در چند ماهه اول زندگی ظاهر می شود و به شکل یک علامت قرمز در هر قسمتی از بدن بروز می کند. بیشتر اوقات بر روی صورت، پوست سر، قفسه سینه یا پشت مشاهده می شود. معمولا کودکان دارای یک خال همانژیوم هستند، اما گاهی بعضی از کودکان بیشتر از یک همانژیوم روی بدن خود دارند، به ویژه اگر به صورت چند قلویی به دنیا آمده باشند. در سال های اول تولد علامت قرمز به سرعت رشد می کند و به شکل یک توده اسفنجی در می آید که از پوست بیرون زده است. سپس همانژیوم وارد مرحله استراحت شده و کم کم ناپدید می شود. نیمی از همانژیوم ها تا سن 5 سالگی برطرف می شوند و تقریبا تمام همانژیوم ها تا سن 10 سالگی به طور کامل برطرف می شوند. گرچه خال مادرزادی برطرف می شود، اما تغییر رنگ مختصر پوست یا مقداری پوست اضافی به طور دائم باقی خواهد ماند. درمان: هر نوع درمان تهاجمی می‌تواند وضعیت این خال‌ها را وخیم‌تر کند. این زوائد خطری ندارند و بهتر است کاری به آنها نداشته باشیم اما اگر از نظر روانی شما را آزار می‌دهد بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصان پوست برای درمان این زوائد از لیزرهای مناسب استفاده می‌کنند که بدون آسیب‌رسانی به پوست بافت متورم عروق را بهبود می‌دهد. البته درمان جراحی و کرایوتراپی هم از روش‌های درمان هستند ولی احتمال به جای ماندن اسکار در آنها بالاست. درمان همانژیوم کودکان هم فقط هنگامی ضروری است که همانژیوم مانع کارکرد طبیعی اجزای بدن شود مثلا اگر همانژیوم جلوی دید چشم را بگیرد، کودک را به تنبلی چشم مبتلا خواهد کرد یا اگر همانژیوم در دهانه خروجی بینی باشد تنفس او را مختل می‌کند پس درمان آن ضروری خواهد بود.
در این صفحه تعداد 448 مقاله تخصصی درباره همانژیوم که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI همانژیوم (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: همانژیوم; genitalia; hemangioma; propranolol; ECG; electrocardiogram; IH; infantile hemangioma; MRI; magnetic resonance imaging; SCAMP; Standardized Clinical Assessment and Management Plan; VAC; Vascular Anomalies Committee;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: همانژیوم; Hemangioma; Bone; Typical; Atypical; Computed tomography; Magnetic resonance imaging; Plain film; Nuclear medicine; Biopsy; Musculoskeletal; Vertebroplasty; Embolisation;