آشنایی با موضوع

دریای چین شرقی بخشی از آب‌های غربی اقیانوس آرام است که درحدود ۱٬۲۴۳٬۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. دریای چین شرقی از شرق به زنجیره ای از جزایر ریوکیو گسترش می یابد؛ از شمال به کیوشو، که جنوبی ترین جزیره از جزایر اصلی ژاپن است؛ از شمال غربی به جزیره چیو کره جنوبی و از غرب به چین. این مرز شمالی، تقریبا از جزیره چیو تا دهانه رودخانه یانگ تسه در ساحل شرقی چین، دریای چین شرقی را از دریای زرد جدا می کند. این دریا همچنین از طریق تنگه کره به دریای ژاپن راه دارد و در شمال خود نیز به دریای زرد باز می‌شود. رود یانگ‌تسه کیانگ به این دریا می‌ریزد و بنادر مهمی که بر کرانه‌های آن واقعند شامل شانگهای، هانگژو، نینگبو، و فوژو در چین و بندر چیلونگ در تایوان می‌شود. بخش زیادی از دریای چین شرقی کم‌عمق است به‌نحوی که تقریباً سه چهارم آن ژرفایی کمتر ار ۲۰۰ متر (۶۵۰ پا) دارد و میانگین عمق آن تنها ۳۵۰ متر (۱٬۱۴۵ پا) است. بخش‌های عمیق‌تر این دریا در نزدیکی جزایر ریوکوی ژاپن واقع شده‌اند و بخش بزرگی از آن ژرفایی برابر با ۱۰۰۰ متر (۳٬۳۰۰ پا) داشته و حداکثر عمق آن به ۲٬۷۱۶ متر (۸٬۹۱۲ پا) می‌رسد. دریای شرق چین منطقه ای از بهره وری پرورش دریایی است و چین، ژاپن و شمال و جنوب کره جنوبی در منطقه فعال هستند. بیشتر ماهیگیری ها توسط قایق های محلی کوچک انجام می شود، گرچه تریلرهای بزرگتر نیز استفاده می شود. ماهی های اصلی شامل: میگو، ساردین، ماهی دریایی، ماهیان دریایی، کروکورها، صدف ها و جلبک دریایی هستند. دریای چین شرقی از نظر ذخایر ماهی برای ماهیگیری بسیار غنی است. همچنین در نیمه شرقی آن منابع نفت و گاز یافت می‌شود که همین موضوع سبب بروز مناقشه بر سر کنترل منطقه‌ای نیمه شرقی دریای چین شرقی بین چین و ژاپن شده است.
در این صفحه تعداد 338 مقاله تخصصی درباره دریای چین شرقی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دریای چین شرقی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دریای چین شرقی; ADCIRC; Advanced Circulation Model; ASGS; Advanced Surge Guidance System; ATCF; Automated Tropical Cyclone Forecasting System; CERA; Coastal Emergency Risks Assessment; DH; Daeheuksando; EWS; Early Warning System; ECS; East China Sea; FES2012; Finite Elem
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دریای چین شرقی; Kuroshio; East China Sea; Intrusion; Branch current; NKBC; a nearshore Kuroshio branch current; KSSW; Kuroshio subsurface water; ECS; the East China Sea; KBC; a Kuroshio branch current (KBC); TWC; Taiwan warm current;