آشنایی با موضوع

کولون (به انگلیسیColon)، راست‌روده (Rectum) و مقعد می‌باشد. وظیفه اصلی کولون جذب آب و املاح است. تمیز کردن روده بزرگ به روش کولون وقتی کاربرد دارد که دچار مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، اسهال، نفخ و یا سوزش سردل می شوید. اما قبل از انجام این کار حتما این مطلب را بخوانید تا از مضرات و فواید کولون آگاه شوید. سرطان روده بزرگ (colon یا کولون) در روده بزرگ، که پایین ترین بخش دستگاه گوارش است، اتفاق می‌افتد. کولون طولانی ترین قسمت روده بزرگ می‌باشد، که وظیفه جداکردن آب و نمک از مدفوع را دارد. سرطان مقعد (رکتال یا rectal) در آخرین بخش‌های روده بزرگ اتفاق می‌افتد، گاهی اوقات به هردو این ها سرطان های کولورکتال (colorectal cancers) گفته می‌شود. اغلب موارد سرطان روده بزرگ با انبوهی از سلول‌های خوش خیم و غیر سرطانی پولیپ آدنتومی (بواسیر لحمی) شروع می‌شوند. در گذر زمان بعضی از انواع این پولیپ ها تبدیل به سرطان می‌شوند. پزشکان برای شناسایی این پولیپ ها و پیشگیری از تبدیل این پولیپ ها به سرطان، پیشنهاد می‌کنند که فرد به طور منظم اقدام به تست های غربالگری نماید. کولون بصورت عمده 5 وظیفه و نقش اساسی را در دستگاه گوارش انجام می دهد. 1. جذب آب و مواد غذایی 2. ترشح هورمون های خاص 3. حرکت دادن موتد غذایی به سمت انتهای دستگاه گوارش 4. شکل دادن به مدفوع 5. دفع مدفوع مواد غذایی جذب نشده از روده باریک به کولون وارد می شود و آب و فیبر مواد غذایی توسط کولون جذب شده و باعث ایجاد و تشکیل مدفوع فرم دار شده و در نهایت دفع مدفوع از طریق قسمت انتهای روده انجام می شود. با افزایش سن، احتمال خطر بروز سرطان بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از افراد پایین ۵۰ سال، به این بیماری دچار شده اند. تاریخچه خانوادگی: اگر یکی از اقوام درجه یک (پدر، مادر، خواهر یا برادر) قبل از ۶۰ سالگی دچار سرطان شده باشند، شما هم در معرض خطر قرار دارید. تاریخچه فردی: اگر شما سرطان کولون گرفته اید و بهبود یافته اید، باز هم در معرض خطر هستید. سابقه بیماری: تحقیقات نشان داده است در افرادی که دچار ورم روده و دیابت هستند، احتمال خطر سرطان زیاد است. علائم سرطان کولون و رکتوم • وجود یبوست و یا اسهال جاد بخصوص در سنین بالا و یا توأمان اسهال و یبوست که قبلاً در شما وجود نداشته است. • مدفوع باریک • وجود خون در مدفوع • احساس عدم تخلیه کامل بعد از عمل دفع • نفخ و گاز بیش از حد انتظار شما • درد و قولنج های شکمی همراه با نفخ که قبلاً وجود نداشته است. • ضعف و بی حالی و خستگی • کاهش وزن ناخواسته
در این صفحه تعداد 1170 مقاله تخصصی درباره کولون که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کولون (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کولون; Neutrophil; Myeloperoxidase; HOCl; Inflammation,; Map kinase; Oxidation; Colon; Inflammatory bowel disease (IBD); CD; Crohn's disease; HOCl; hypochlorous acid; IBD; inflammatory bowel disease; MMP; matrix metalloproteinase; MPO; myeloperoxidase; MAPK; Mit