آشنایی با موضوع

جمهوری کوبا Cuba در آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور بزرگترین جزیره دریای کارائیب است و در محل تلاقی خلیج مکزیک با دریای کارائیب و اقیانوس اطلس واقع شده است. کوبا از آب‌های شمالی خود با آمریکا، از شرق با هائیتی، از شمال شرق با باهاماس و جزایر ترکز، از جنوب با جامائیکا و از غرب با مکزیک همسایه است. کوبا یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را در منطقه کارائیب دارد. کوبا یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را در منطقه کارائیب دارد. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. بیشتر مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط نسبی دارند. 99. 8 درصد از جمعیت بالای 15 سال این کشور باسواد هستند. کوبا از نظر آموزشی و پزشکی از کشورهای پیشرو دنیا است. سطح و نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه های این کشور بالاست. کوبا با گذشت بیش از پنجاه سال از عمر انقلاب، سعی می کند با وجود مشقت های بسیار به اصول آن پایبند باشد، به طوری که در شرایط بد اقتصادی و تحریم های همه جانبه، هنوز تحصیل تا بالاترین سطوح و هزینه های بهداشتی و پزشکی رایگان است. مساحت کوبا 110. 860 کیلومتر مربع و جمعیت آن 11. 087. 330 نفر است. 65درصد جمعیت کوبا از نژاد سفید، 24 درصد دورگه و 10درصد سیاه تشکیل شده است. 85 درصد جمعیت، مسیحی کاتولیک و مابقی پروتستان، یهودی و … می باشند. پایتخت کوبا شهر هاوانا است. اقتصاد: منابع طبیعی آن شامل معادن کبالت، نیکل، آهن، مس، کروم و سیلیکون است. با وجود دولت متمرکز، دولت کوبا درصدد است تا قوانین اقتصادی این کشور را سهل کند. با هدف بهبود کارکرد موسسات تجاری، کاستن کمبود جدی خوراک، بهبود کالاهای مصرفی و خدمات، اصلاحاتی در دهه ۱۹۹۰ میلادی انجام شد. با این حال متوسط استاندارد زندگی هنوز هم بخاطر تحریم‌های آمریکا، از پیش از دهه ۱۹۹۰ میلادی و قطع کمک‌های شوروی سابق پائین‌تر است. سیاست در کوبا: مجلس ملی قدرت خلق کوبا اعضای 31 نفره شورای حکومتی کوبا را برمی‌گزیند که این شورا نیز به نوبه خود رییس جمهوری را انتخاب می‌کند. رییس جمهوری نیز برای مدت پنج سال انتخاب می‌شود که در انتخاب مجدد وی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. فیدل کاسترو از زمان تصویب قانون اساسی جدید کوبا در سال 1976 تا 19 فوریه 2008 رییس جمهوری کوبا بوده است. دادگاه عالی کوبا نیز عالی‌ترین شاخه قضایی دولت کوبا است. "مجلس ملی قدرت خلق" عالی‌ترین مرجع دولتی و قانونگذاری کوبا محسوب می‌شود و نمایندگان آن برای دوره‌های پنج ساله انتخاب می‌شوند. تاریخچه کوبا: در بیست‌ و ‌هفتم اکتبر سال ۱۴۹۲ “کریستف کلمب” براى اولین بار سواحل‌شرقى جزیره کوبا را کشف کرد. در آن زمان اقوام سرخ‌پوست تاینو و سیونه به در کوبا سکنى داشتند که تعداد آنها به یک میلیون نفر مى‌رسید. در سال ۱۵۱۱، کوبا مستعمره اسپانیا شد. تعداد زیادی از بردگان آفریقایی توسط اسپانیائی ها به این کشور وارد شدند تا در مزارع نیشکر مشغول به کار شوند. کوبا برخلاف بیشتر کشورهای آمریکای لاتین مدت‌ها تحت سلطه اسپانیا باقی ماند. طی این سالها شورش های متعددی توسط مردم صورت پذیرفت که آخرین شورش منجر به جنگ اسپانیا و آمریکا شد و در نتیجه آن کوبا به استقلال سیاسی رسید.
در این صفحه تعداد 205 مقاله تخصصی درباره کوبا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کوبا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کوبا; AEFI; adverse events following immunization; EPI; Expanded Program on Immunization; SAE; serious adverse events; WHO; World Health Organization; China CDC; Chinese Center of Disease Control and Prevention; NIP; National Immunization Program; MedDRA; Medic
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کوبا; Integrated coastal management (ICM); River basin management (RBM); Marine spatial planning (MSP); Land use planning (LUP); Planning instruments; Indicators; Effectiveness of ICM; Cuba; Colombia