آشنایی با موضوع

منطقه گرمسیری استوایی، منطقه حارّه یا مدارگان آن بخش از زمین است که در میان مدارهای رأس‌السرطان و رأس‌الجدی واقع شده‌است، این منطقه معمولاً آب‌وهوا یا اقلیم گرم و مرطوب دارد. منطقه گرمسیری هم‌جوار خط استوا است و هر روز خورشید بر روی یکی از مدارهای این ناحیه به طور مستقیم می‌تابد و بالای سر ناظر زمینی قرار می‌گیرد. این مناطق در میان مناطق معتدل قرار دارند. مناطق گرمسیری شمالی میان خط استوا و مدار رأس‌السرطان و مناطق گرمسیری جنوبی میان خط استوا و مدار رأس‌الجدی واقع شده‌اند. در مناطق نزدیک خط استوا غالباَ آب و هوا در طول سال گرم و مرطوب است. در جاهایی که باد دریایی به دامنه کوهها می وزد، بارش باران می تواند بی نهایت باشد. در ناحیه توتونند و واقع در دامنه کلمبیایی کوههای آند، در طول سال بیش از 5/11 متر (38 پا) باران می بارد و همین مسئله این منطقه را جزو مرطوبترین مناطق دنیا کرده است. بعضی از نقاط استوایی دارای دو فصل مجزای مرطوب و خشک هستند. این مناطق عبارتند از: آمریکای جنوبی و غرب و شرق آفریقا. خط استوا مبدأ عرض جغرافیایی و درجهٔ آن صفر می‌باشد. ۹۰ درجه عرض جغرافیایی به سوی شمال خط استوا و ۹۰ درجه دیگر آن به سوی جنوب خط استوا کشیده شده‌است. در کره زمین، هر یک از این عرض‌ها به فاصله‌های برابر قرار گرفته و به طور میانگین هر درجهٔ آن معادل ۰۴۲/۱۱۱ کیلومتر یا ۶۹ مایل محاسبه شده‌است. خط استوای زمین هم‌چنین بزرگ‌ترین محیط را با درازای ۴۰۰۷۶ کیلومتر دارا می‌باشد. هر اندازه به سوی شمال یا جنوب خط استوا برویم، محیط عرض جغرافیایی کوچک می‌شود تا این که در نقطهٔ قطب به درجهٔ صفر نزدیک می‌شود.
در این صفحه تعداد 422 مقاله تخصصی درباره منطقه گرمسیری استوایی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI منطقه گرمسیری استوایی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: منطقه گرمسیری استوایی; Urban Heat Island (UHI); Tropics; Journal database; Monitoring; Urban compactness; Comfort strategies; Energy; Green infrastructure; Cool material; Modelling;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: منطقه گرمسیری استوایی; Tropics; Monsoon variability; Stable isotopes; Precipitation; MJO; Convection; Palaeoclimatology; Climate proxy records Australia;