آشنایی با موضوع

ولتاژ شکست یک عایق، حداقل ولتاژی است که باعث می شود قسمتی از عایق رسانای الکتریکی می شود و جریان الکتریکی را عبور دهد. شکست الکتریکی پدیده‌ای است که وقتی اختلاف پتانسیل الکتریکی در یک عایق الکتریکی از آستانه‌ی تحمل آن عایق بیشتر می‌شود، عایق الکتریکی تبدیل به رسانا می‌شود. در نتیجه جریان ناگهانی در مدار یا عایق (دی الکتریک) آزاد می‌شود که ممکن است مطلوب نباشد. در شرایطی که از ولتاژ فشار قوی استفاده می شود طراحی دقیق سیستم عایق از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور از عایق های مختلفی از قبیل گازها، جامدات و مایعات و ایجاد خلاء و یا ترکیبی از آن ها استفاده می شود. در این طراحی باید عواملی که باعث کاهش ولتاژ شکست و از بین رفتن عایق می شوند، را مورد توجه قرارداد. جامدات: ولتاژ شکست در جامدات به حداکثر ولتاژی گفته می‌شود که می‌تواند دو سر یک عایق جامد قرار بگیرد بدون اینکه عایق بشکند و به رسانا تبدیل شود. ولتاژ شکست یکی از مهمترین مشخصه‌های دیود است. طبق تعریف، ولتاژ شکست عبارت است از حداقل ولتاژی که در بایاس معکوس در دو سر دیود (یا هر پیوند PN دیگر) قرار می‌گیرد و باعث افزایش شدید و ناگهانی جریان معکوس می‌شود. دیود زنر به دلیل اینکه از نیمه هادی با ناخالصی بالا ساخته می‌شود، ولتاژ شکست پایین آمده و به تبع آن جریان معکوس در بازه‌ای متعارف باقی می ماند و دیود داغ نمی شود هر چند که برای دیود زنر هم یک مقدار بیشینه برای جریان معکوس وجود دارد و عیور از آن باعث افزایش تلفات گرمایی و از بین رفتن دیود می‌شود.
در این صفحه تعداد 249 مقاله تخصصی درباره ولتاژ شکست که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ولتاژ شکست (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ولتاژ شکست; High temperature reverse bias; Breakdown voltage; Temperature acceleration,; Voltage acceleration; Arrhenius law; Activation energy; Linear V-model; Weibull distribution; Electric flashover; End of life modelling;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: ولتاژ شکست; IEC; International Electrotechnical Commission; ASTM; American Society for Testing And Materials; IEEE; Institute of Electrical and Electronics Engineers; IS; Indian Standard; ISO; International Organization for Standardization; DC; Dielectric Constant; D