آشنایی با موضوع

پروب فلورسنت ( به انگلیسی: Fluorescent probe) بر خلاف سایبرگرین I بر اساس تشخیص اختصاصی توالی محصول کار می‌کنند. پروب‌ها معمولاً یک رنگ فلورسنت (Reporter) و یک رنگ خاموش کننده (Quencher) دارند. معمولاً دستگاه‌ها بازتابش رنگ فلورنس‌ت را بررسی می‌نمایند. حضور خاموش کننده در نزدیکی موقعیت فلورسنت موجب جذب نور آن و خاموش شدن آن می‌شود لذا در این حالت بازتابشی در دستگاه ثبت نمی‌شود. از جمله این پروب ها می توان به Taqman، scorpion و. . . اشاره نمود. در سالهای اخیر، کمپلکسهای لانتانیدی فلورسنت به خاطر خواص نشری جالبی که دارند ( مثل: طول عمر بالا، جابجائی استوکس بزرگ و نشر خطی) علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند و به خاطر کاربردهای فراوانی که دارند از جمله، کاربردهای بیولوژیکی، کاربردهای دارویی ودرمانی و استفاده از آنها به عنوان پروب فلورسنت، اهمییت فراوانی پیدا کرده‌اند. انتقالات f-f در لانتانیدها منجر به خواص نشری جالبی می‌شوند و از آنجائیکه این انتقالات توسط قواعد اسپین و لاپورت غیرمجازند نشر از طریق حساس‌سازی با لیگاندهای کئوردینه شده که آنتن نامیده می‌شوند، اتفاق می‌افتد. گستره وسیعی از لیگاندهای آلی، از اسیدهای آروماتیک ساده تا لیگاندهای چند دندانه که دارای ساختار پیچیده‌ای هستند، دارای ساختار مناسبی برای کئوردینه شدن به لانتانیدها می‌باشند و به خوبی می‌توانند نقش آنتن را ایفا کنند استفاده از فلورسنت و شب تاب پروب برای اندازه گیری عملکرد بیولوژیکی به طور چشمگیری از انتشار نسخه اول با توجه به سرعت خود را بهبود ایمنی، و قدرت از روش تحلیلی افزایش یافته است. این نسخه دوم مشتاقانه در انتظار، نیز توسط بیل میسون ویرایش، شامل 19 فصل جدید و بیش از دو سوم مواد جدید، و باید برای همه دانشمندان زندگی با استفاده از پروب های نوری است. تخصصی محتویات شامل بحث در مورد روش های نوری جدید برای تشخیص پروتئین، DNA و دیگر مولکول ها، و همچنین به عنوان پروب برای یون های، گیرنده، اجزای سلولی و بیان ژن. در حال ظهور و فن آوری های پیشرفته برای تشخیص پروب مانند میکروسکوپ اسکن لیزر کانونی نیز پوشیده شده است. مالون‌دی‌آلدهید (MDA) بیومارکر مهمی در استرس اکسیداتیو محسوب می‌شود. تغییرات سطح MDA در سیستم‌های بیولوژیکی اغلب نشان‌دهنده تغییرات پاتولوژیک است که با انواع بیماری‌ها مرتبط است. اگرچه برای تشخیص MDA روش‌های مختلفی وجود دارد، این بیومارکر در سلول‌های زنده هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. در مطالعه‌ای، پروب فلورسنت روشن MDAP-1 را با مکانیسم انتقال پیوند الکترونی همراه کرده‌اند که برای اولین‌بار حساسیت MDA را تحت شرایط فیزیولوژیکی با حساسیت بالا نشان می‌دهد. ارزیابی‌های بیولوژیکی بیشتر نشان می‌دهد که MDAP-1 قادر به شناسایی MDA درونی و خارجی در سلول‌های زنده است که این موضوع می‌تواند برای ردیابی MDA تحت استرس اکسیداتیو کاربرد داشته باشد. این نتایج جهت مطالعات مربوط به رویدادهای بیولوژیک مرتبط با MDA و کشف مکانیزم آسیب شناختی در آینده مفید خواهد بود.
در این صفحه تعداد 1058 مقاله تخصصی درباره پروب فلورسنت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پروب فلورسنت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پروب فلورسنت; 6-[(3-methylbut-2-en-1-yl)amino]purine; N6-isopentenyladenine; Isoprenoid; Cytokinin; Fluorescent label; Fluorescent probe; Linker; Competitive receptor bioassay; ARR5:GUS; Live cell confocal microscopy; ABA; abscisic acid; 2-AmEtAm; 2-aminoethylamino-; 6