آشنایی با موضوع

سیستی سرکوزیس Cysticercosis نوعی عفونت بافتی است که عامل آن گونه جوان (سیستی سرکوس) تنیا سولیوم است. ممکن است افراد مبتلا سال‌ها هیچ نشانگانی را بروز ندهند. همچنین ممکن است برآمدگی‌های سفتی که تقریباً یک الی دو سانتی‌متر هستند روی پوست یا ماهیچه‌شان ایجاد شود یا مغز تحت تأثیر قرار بگیرد که نوروسیستی‌سرکوزیس نامیده می‌شود. پس از چند سال، ممکن است این برآمدگی‌ها دردناک و متورم شوند و سپس رفع شوند. در کشورهای در حال توسعه، این مورد یکی از شایع‌ترین عوامل تشنج است. سیر سیستی سرکوس به فرآیندهای ایمونولوژیکی میزبان بستگی دارد حاقل 4 میکانیزم ایمونولوژی بر علیه مراحل مختلف تنیا ساژیناتا در میزبان واسط دخالت می نماید آنتی بادی IGA در حیوانات ایمن ممکن است مسئول اختلاف در تکامل آنکوسفر باشد. در ارتباط با سرولوژی و مقاومت به سیستی سرکوس گاو رابطه مستقیم بین تیترهای آنتی بادی های هما گلوتیناسیون و پری پیتاسیون و مقاومت مورد تایید قرار نگرفته است. سیستی سرک های زنده واکنش سلولی خفیفی را در میزبان طبیعی موجب گردیده لیکن در گاوهای ایمن یا میزبان غیر اختصاصی ( گوسفند و بز ) سیستی سرکهای جوان واکنش میزبانی شدید تر را باعث شده و بزودی مسیر دژنراسیون را طی می نمایند. سیستی‌سرکوزیس یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و گاو است. این بیماری معمولاً از طریق خوردن غذا یا آبی ایجاد می‌شود که حاوی تخم‌های نواری کرم گوشت خوک باشد. سبزی‌های پخته نشده منبع اصلی این تخم‌ها هستند. کرم‌های نواری گوشت خوک از مدفوع کسی می‌آیند که آلوده به کرم‌های بالغ است. به این چنین شرایطی تنیاسیس می‌گویند. تنیاسیس یک بیماری دیگر است و عامل آن خوردن کیست‌هایی است که درون گوشت خوک نیم پز وجود دارند. کسانی که با افراد آلوده به این کرم نواری زندگی می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سیستی‌سرکوزیس هستند. تشخیص این بیماری می‌تواند از طریق بافت‌برداری آسپیراسیون یک کیست صورت پذیرد. عکس برداری از مغز به کمک توموگرافی رایانه‌ای (CT) یا تصویرسازی تشدید مغناطیسی (MRI) بیش از هر ابزار دیگری در تشخیص این بیماری در مغز مفید هستند. افزایش تعداد گلبول‌های سفید، که به آن ائوزینوفیل گفته می‌شود، در مایع مغزی-نخاعی و خون نیز به عنوان شاخص به کار می‌رود.
در این صفحه تعداد 323 مقاله تخصصی درباره سیستی سرکوزیس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سیستی سرکوزیس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سیستی سرکوزیس; balamuthia; Chagas disease; cysticercosis; emerging infections; fusariosis; leishmaniasis; myiasis; phaeohyphomycosis; toxocariasis; zygomycosis; BAE; Balamuthia amoebic encephalitis; CD; Chagas disease; CDC; Centers for Disease Control and Prevention; CL
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سیستی سرکوزیس; Anthrax; bovine TB; brucellosis; burden of disease; cysticercosis; DALY; echinococcosis; human African trypanosomiasis; neglected zoonotic diseases; One Health; poverty; rabies; under-reporting;