آشنایی با موضوع

منگنیت معدنی است که به دلیل محتوای منگنز غالب آن نامگذاری شده است. منگنیت سنگ معدن منگنز بوده که در رسوبات یافت شد. کریستالهای منگنیت شاخص اصلی شناسایی هستند. فقط چند کانی فلزی دارای کریستال های مشابه (مانند enargite) هستند و می توانند با مقایسه خطوط قرمز منگنات و سختی حذف شوند. منگانیت فرمول شیمیایی MnOOH از مجموعه کانی هاست و از ترکیب شیمیائی آن اخذ شده‌است. ذوب نشدنی - محلول در HCl Mn2O۳: ۸۹٫۷۶٪) H2O: ۱۰٫۲۴٪ برای اولین بار در آلمان شرقی کشف شد و از نظر شکل بلور: منشوری - خوشه جواهری - ماکله، رنگ: سیاه - خاکستری - قهوه‌ای تیره، شفافیت: غیرشفاف - کدر(اپاک)، شکستگی: نامنظم، جلا: نیمه فلزی - مات، رخ: کامل، سیستم تبلور: مونوکلینیک و در رده‌بندی هیدروکسید است همچنین خاصیت مغناطیسی ندارد و منشأ تشکیل آن هیدروترمال - رسوبی است. همایند کانی‌شناسی (پارانژ) آن سختی - رنگ خاکهاستیبین- کلسیت- باریت- هماتیت- پیرولوزیت است، از نظر ژیزمان بلوری - دانه‌های مجتمع - سوزنهای شعاعی - کنکرسیون فراوان ; آلمان غربی و شرقی، انگلیس، URSS، کانادا، سوئد، هند، استرالیا، برزیل، چین و. . . . یافت می‌شود. منگنیت ممکن است نیروی فیزیکی را برای رهایی از اضطراب روانی فراهم کند، به این معنا که فرد ناخوشایند را بر فقدان عشق خود و احترام به خود متکی کند. منگنیت ممکن است در درمان ناباروری مورد استفاده قرار گیرد و با اختلالات غشای مخاط، کلیه، مثانه و خون همراه باشد. منگنیت ممکن است به کاهش تورم و احتباس آب کمک کند. تسکین سردرد و درد ناشی از ناتوانی.
در این صفحه تعداد 378 مقاله تخصصی درباره منگانیت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI منگانیت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.