آشنایی با موضوع

واکنش مایکل Michael reaction یا افزایش مایکل Michael addition گونه‌ای از واکنش افزایشی هسته دوستی است که طی آن یک کربانیون یا گونه‌ای دیگر از هسته دوست ها، با یک ترکیب آلفا، بتا کربونیل غیر اشباع واکنش می‌دهند. این روش، روشی مفید در تشکیل ملایم یک پیوند کربن-کربن است که نخستین بار توسط شیمیدان آلی آمریکایی، آرتور مایکل معرفی گردید. اهمیت و کارایی وسیع واکنش مایکل به دلیل تنوع زیاد هسته دوست هایی است که می توان استفاده نمود. همچنین هر آلکن فعال شده ای می تواند به عنوان پذیرنده مایکل عمل کند. به طور مثال آکریلات ها، آکریلو نیتریل ها، آکریل آمید ها، آلکیل متاکریلات ها، سیانوآکریلات ها و وینیل سولفون ها که به صورت تجاری در بازار موجود هستند، می توانند به عنوان پذیرنده مایکل، عمل نمایند. از بین تمام حلال هایی که برای واکنش مایکل استفاده می شود، می توان به حلال هایی مانند متانول، اتانول، دی اتیل اتر، تتراهیدروفوران، بنزن، زایلن، دی اکسان و ترکیبی از این حلال ها اشاره کرد. اخیرا گروه اسکلسینگر نشان داده اند که واکنش افزایش مایکل در حلال های آپروتیک نیز می تواند محصولاتی با راندمان بالا تولید نماید. این در حالی است که واکنش افزایش مایکل معمولا در حلال های پروتیک مطلوب تر است که دلیل آن انتقال سریع پروتون و همچنین پایداری بار حدواسط در این گونه حلال ها می باشد.
در این صفحه تعداد 175 مقاله تخصصی درباره واکنش مایکل که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI واکنش مایکل (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: واکنش مایکل; Multicomponent reaction; Click chemistry; Name reaction; Heterocycles; Knoevenagel reaction; Michael reaction; Diels-Alder reaction; Aldol reaction; Mannich reaction; Ugi reaction; Heck reaction; Huisgen reaction; Suzuki reaction;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: واکنش مایکل; WMADGGKJCGVGQO-OALUTQOASA-N; XMJVMVDMUAVCPZ-VXKWHMMOSA-N; KAQJEVJYPYBSGI-CVEARBPZSA-N; HBKTWSAKSCNREN-SJORKVTESA-N; MFFXAJSWMJFAIX-SJORKVTESA-N; FSLFRUBLRXGYFO-CVEARBPZSA-N; VSPZTWDHBDGCPV-CVEARBPZSA-N; HNGNTFBQDKIYGA-CVEARBPZSA-N; CRJITBITKXVNBZ-UXHICEIN