آشنایی با موضوع

برخی از نانومواد خواص نوری متفاوتی را مانند رنگ یا شفافیت در مقایسه با مواد توده‌ای نمایش می‌دهند. از دیدگاه کاربردهای صنعتی، خواص نوری نانوذرات و نانوکامپوزیت‌ها بسیار مورد توجه هستند. رفتاری که مواد مختلف در مقابل پرتوهای نور مرئی از خود نشان می‌دهند به عنوان خواص نوری مواد شناخته می‌شود. خواص نوری مواد شامل جذب نور، شفافیت، رنگ، ضریب شکست و فسفرسانس می‌شود. مواد نوری برای دستکاری در جریان نور استفاده می شود که این می تواند شامل بازتاب، جذب، تمرکز یا تقسیم پرتو نوری باشد. کارایی یک ماده خاص در هر کار به شدت وابسته به طول موج است، بنابراین درک کامل از تعامل بین نور و ماده حیاتی است.
در این صفحه تعداد 1292 مقاله تخصصی درباره مواد نوری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI مواد نوری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مواد نوری; Electron paramagnetic resonance; Oxide crystals; Point defects; Mn2+; Mn4+; Co2+; Fe3+; Cr3+; Nd3+ and Er3+ ions; Optical materials; Spin-Hamiltonian; Superposition model; Spin-lattice relaxation time,;