آشنایی با موضوع

مگنتیت (Magnetite) یکی از انواع سنگ آهن با فرمول شیمیایی Fe3O4 دارد و در حالت خالص 72. 36% آهن و 27. 64% اکسیژن دارد. رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه تغییر می کند و وزن مخصوص آن بین 5. 16 تا 5. 18 می باشد. خاصیت مغناطیسی قوی این کانه باعث می شود که بتوان آن را به روش جدا کننده مغناطیسی از مواد باطله جدا کرد اما با این کار سایر مینرال ها یا کانه های آهن که خاصیت مغناطیسی ندارند (از جمله هماتیت) همراه مواد باطله خارج می شوند. مگنتیت دارای شبکه کریستالی مکعبی و به صورت اسپینل معکوس با آهن دو و سه ظرفیتی است. شبکه مگنتیت بسیار متراکم می باشد اما مانند شبکه وستیت ممکن است در آن جاهای خالی دیده شود. در دمای بالاتر از 800 درجه سانتی گراد جاهای خالی آهن در شبکه مگنتیت به وجود می آید که با افزایش درجه حرارت زیاد می شود در نتیجه درصد اکسیژن در آن بالا می رود. سنگ معدن مگنتیت معمولا دارای 50 تا 69 درصد آهن بوده و مواد زاید آن عمدتا سیلیس است و گاهی همراه با کانه روی می باشد. ناخالصی های مضری چون گوگرد یا فسفر ممکن است همراه این سنگ معدن باشد که بر حسب مقدار آن ها ارزش کانه کاهش می یابد. با توسعه روش های آگلومراسیون و استفاده از کنسانتره مگنتیت حاصل از تغلیظ کانی های کم عیار، این سنگ معدن اهمیت زیادی به عنوان یکی از منابع آهن پیدا کرده است. مگنتیت دمای ذوب بالایی دارد (حدود 1597 درجه سانتی گراد). تشکیل مگنتیت در طبیعت نیاز به محیط احیا کننده دارد و در محیط های احیا کننده قوی تری نسبت به هماتیت تشکیل می شود. تشکیل مگنتیت در طبیعت به صورت های مختلف زیر انجام گرفته است: الف- در کانسارهای هیدروترمال مگنتیت در شرایط احیا کننده همراه با سولفورهای فلزی (پیریت، پیروتیت و کالکوپیریت) می تواند تشکیل شود و به این دلیل نیز در کانسارهای هیدروترمال مگنتیت همواره مقداری گوگرد نیز وجود دارد. ب- در کنتاکت های متازوماتیک اکثرا مگنتیت همراه با گارنت و پیروکسن تشکیل شده است. ج- در جریان متامورفیسم مگنتیت مانند هماتیت در شرایط احیا کننده قویتر از بی آب شدن لیمونیت می تواند تشکیل شود. مگنتیت به هوازدگی کاملا مقاوم بوده و عملا تبدیل به هیدرواکسیدهای آهن نمی شود، ولی قسمتی از آن می تواند اکسیده شده و به هماتیت تبدیل شود. اکثر کانسارهای مگنتیتی همراه با مقداری کانی های تیتان دار می باشند.
در این صفحه تعداد 1466 مقاله تخصصی درباره مگنتیت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI مگنتیت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مگنتیت ; Magnetite; Iron oxide; Nanoparticle; Ligand exchange; Radiolabel; Aging; Oxidation; Surface modification; LSC; liquid scintillation counting; TEM; transmission electron microscopy; TGA; thermogravimetric analysis; VSM; vibrating sample magnetometry; ICP-M