آشنایی با موضوع

در نانوتکنولوژی،نانومیله ها یکی از اشکال اشیا در مقیاس نانو هستند. محدودهٔ هر بعد آنها از ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. نسبت ابعاد استاندارد (کسر طول بر عرض) آنها ۳–۵ است. آنها ممکن است از فلزات یا مواد نیمه رسانا سنتز شده باشند. نانومیله‌ها از سنتز شیمیایی مستقیم تولید می‌شوند. یک ترکیبی از لیگاند‌ها مانند عوامل کنترل شکل عمل می‌کنند و با استحکام‌های متفاوت به اشکال مختلف نانومیله پیوند می‌خورند، که این اجازه می‌دهد که اشکال مختلف نانومیله در نرخ‌های مختلفی رشد کنندو اشیا بلندی را تولید کنند. یکی از کاربردهای بالقوهٔ نانومیله‌ها در فناوری صفحه نمایش است. به این علت که بازتاب پذیری میله‌ها می‌تواند با تغییر جهتشان، توسط اعمال میدان الکتریکی، تغییر کند. یکی دیگر از کاربردهای نانومیله‌ها در سامانه ی میکروالکترومکانیکی می‌باشد. نانومیله‌ها همراه با دیگر نانوذرات فلزات نجیب به عنوان عوامل تراگناستیک (این کلمه برای تعریف تلاش‌های در دست اقدام در کلینیک‌ها برای توسعهٔ روش‌های درمان فردی مشخص تر برای بیماری‌ها و ترکیب توانایی‌های تشخیصی و درمانی به صورت یک عامل، ابداع شده است) نیز عمل می‌کنند. نانومیله‌ها در فروسرخ نزدیک جذب می شوندو هنگامی که در معرض نور فروسرخ قرار می‌گیرند گرما تولید می‌کنند. این ویژگی منجر شده که از نانومیله‌ها برای درمان سرطان استفاده کنند. نانومیله‌ها در هدف قرار دادن تومور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که بیمار در معرض نور فروسرخ قرار می‌گیرد (که از بافت بدن عبور می‌کند) نانومیله‌هایی که توسط سلول‌های تومور انتخاب شده‌اند گرم می‌شوند و فقط بافت سرطانی را نابود می‌کنند و سلول‌های سالم را دست نخورده باقی می‌گذارند. نانومیله‌هایی که بر اساس مواد نیمه رسانا هستند برای کاربردهای برداشت انرژی و دستگاه‌های ساطع کنندهٔ نور نیز بررسی شده‌اند. در سال ۲۰۰۶ راماناتان از نانومیله‌های ZnO میدان الکتریکی با واسطهٔ درخشندگی نوری قابل تنظیم با پتانسیل کاربرد به عنوان منابع جدید تابش نزدیک فرابنفش تشکیل داد. تبادل کاتیون تبادل کاتیونی یک تکنیک مرسوم برای سنتز جدید نانومیله هاست. دگرگونی‌های تبادل کاتیونی در نانومیله‌ها از نظر جنبشی مطلوب هستند. در مقایسه با سیستم‌های کریستال فله‌ای، تبادل کات‌ها بار سریع تر است.
در این صفحه تعداد 1135 مقاله تخصصی درباره نانومیله که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI نانومیله (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نانومیله; Nanotubes; Nanorods; Bidisperse mixtures; Self-assembly; Kinetics; Nanocomposites; Dissipative particle dynamics; Cellulose nanocrystals; Dispersion;