آشنایی با موضوع

اشریشیا کلی O157: H7 سروتیپی از باکتری گونه اشریشیا کلی و نوعی است که درون‌زهرابه و برون‌زهرابه تولید می‌کند. این باکتری موجب بیماری بویژه مسمومیت غذایی از طریق مصرف غذای آلود و خام از جمله شیر نجوشیده است. آلودگی به این نوع باکتری بیماری‌زا ممکن است منجر به اسهال خونی و نارسایی کلیه شود. براساس گزارش این نوع باکتری می‌تواند موجب مرگ کودکان زیر ۵ سال و سالمندان و همین‌طور افرادی شود که مقاومت بدنی ضعیفی دارند. تشخیص: باکتری اشریشیا کلی سویه O157: H7 جزء پاتوژن‌های روده‌ای می‌باشد که آسیب‌های جدی را بر دستگاه گوارش پدید می‌آورد. شناسایی این باکتری که قابلیت تولید توکسین را داراست و عامل اصلی عفونت‌های بیمارستانی محسوب می‌شود، عموماً از طریق کشت بر روی محیط سوربیتول مکانکی آگار انجام می‌شود که آزمونی زمانبر است. تشخیص با این روش بیش از 36 ساعت طول می کشد. لذا، دست یابی به آزمونی که بتواند در هر شرایطی وجود اشریشیا کلی O157: H7 را در زمان کمتری نشان دهد، ارزشمند می باشد.
در این صفحه تعداد 139 مقاله تخصصی درباره اشریشیا کلی O157: H7 که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI اشریشیا کلی O157: H7 (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: اشریشیا کلی O157: H7; Carvacrol (PubChem CID: 10364); Thymol (PubChem CID: 6989); Eugenol (PubChem CID: 3314); Trans-cinnamaldehyde (PubChem CID: 637511); β-resorcylic acid (PubChem CID: 1491); Vanillin (PubChem CID: 1183)Soy sauce; Carvacrol; Thymol; E. coli O157:H7; S. Typhi
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: اشریشیا کلی O157: H7; Electron beam irradiation; Electron scattering; Carcass interventions; Pathogen reduction; Maxim Chamber; E. coli O157:H7;