آشنایی با موضوع

بهداشت دست(Hand hygiene) یک واژه کلی است که به هر نوع عمل شستشوی دست اشاره می شود. شامل موارد زیر است: • شستن دست ها با آب و صابون یایک محلول صابون • استفاده ازیک محلول ضد میکروبی مالش دست برای سطح دست ها بهداشت دست موثرترین روش برای کاهش عفونت های بیمارستان است. هنگامی که بهداشت دست به طور صحیح انجام می شود نتایج آن، کاهش میکروارگانیسم های دست ها است. مطالعاتی که درخصوص اهمیت شستشوی دست با آب و صابون در کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال انجام شده حاکی از آنست که شستن دست با آب و صابون بروز اسهال را به نصف کاهش می دهد. همچنین شستشوی دست با آب و صابون می تواند جلوی انتقال بیماری تنفسی را بگیرد که این بیماریها بزرگترین قاتل کودکان زیر 5 سال در دنیاست مطالعاتی که در پاکستان انجام شده نشان داد که شستشوی دست با آب و صابون تعداد پنومونی را در بچه های زیر 5 سال تا بیش از 50% کاهش داده است. بنابراین شستشوی دست می تواند جلوی انتقال بیماریهای اسهالی (وبا)، پنومونی، انگل های روده ای، سارس، آنفلوانزای پرندگان و خوکی، عفونت های پوست و چشم و. . . . را بگیرد. طرز شستن صحیح دست ها با آب و صابون به این صورت است که باید دست را زیر شیر آب به صابون (ترجیحاً مایع) آغشته کرده و به مدت 20 ثانیه کف دست، پشت دست، لای انگشتان و ناخن ها به خوبی شستشو داده می شود. در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها علاوه بر شستشوی دست ها با آب و صابون باید از مواد ضد عفونی کننده دست و براساس دستورالعمل شرکت سازنده استفاده شود. از جمله مزایای مهم شستن دست این است که از ابتلا به بیماری های خطرناک جلوگیری می کند. افرادی که در شستشوی دست های خود بی دقتی می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلونزا می باشند. عدم شستشوی دست ممکن است باعث ابتلای فرد به بیماری های دستگاه گوارش شود، در نتیجه امکان سرایت آن به سایر افراد خانواده وجود دارد. همچنین مشاهده شده است که عدم شستشوی دست ها یا شستن نادرست آن ممکن است باعث ابتلا به ذات الریه در سالمندان شود. از جمله اهداف بهداشت دست میتوان به این موارد اشاره کرد: • شکستن زنجیره انتقال عفونت از طریق دست در طی تماس مستقیم یا غیر مستقیم • کاهش عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی و درمانی • بهبود بهداشت فردی و کنترل اپیدمی ها • کاهش بار بیماریهای عفونی ناشی از مراقبت های بهداشتی • پیشگیری از عفونت
در این صفحه تعداد 446 مقاله تخصصی درباره بهداشت دست که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده بهداشت دست
مقالات ISI بهداشت دست (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.