آشنایی با موضوع

در پزشکی، عود یا بازگشت بیماری، برگشت یک وضعیت گذشته (معمولا پزشکی) است. به عنوان مثال، در بیماری مولتیپل اسکلروزیس(ام اس) و مالاریا اغلب یک اوج فعالیت بیماری و گاهی اوقات دوره خواب بیماری را مشاهده می کنیم، و پس از آن بیماری، عود یا تجدیدحیات می شوند. در زمینه استفاده از مواد مخدر، عود و یا تثبیت رفتار مواد مخدر جویی، یک شکل از بهبود خود به خودی است که شامل عود مصرف مواد مخدر آسیب شناختی پس از یک دوره پرهیز است که اغلب در افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر یا هر نوع وابستگی به مواد مخدر دیده می شود.
در این صفحه تعداد 1546 مقاله تخصصی درباره عود یا بازگشت بیماری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده عود یا بازگشت بیماری
مقالات ISI عود یا بازگشت بیماری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: عود یا بازگشت بیماری; IOQ; Interquartile range; OS; overall survival; IVC; inferior vena cava; S1; first abdominal resecting surgery; S2; second abdominal resecting surgery; S3; third abdominal resecting surgery; OS; overall survival; SAS; surgical assessment score; C-SAS; cum
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: عود یا بازگشت بیماری; Aeromonas; Complication; Relapse; Rehospitalization; CD; Crohn disease; CDI; Clostridium difficile infection; IBD; inflammatory bowel disease; PCR; polymerase chain reaction; UC; ulcerative colitis;