آشنایی با موضوع

پانیک Panic یا ترس ناگهانی احساس ناگهانی ترس است به طوری که بر عقل چیره شده و از افکار منطقی ممانعت می‌کند. پانیک به صورت حملات اضطراب بروز می کند که معمولا با نشانه های زیر شناخته می شود: 1- معمولا طول مدت حمله حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است. 2- در هر یک از حملات، احساس شدید اضطراب، ترس و نگرانی بروز می کند و در مدت چند دقیقه به اوج خود می رسد. پانیک ریشه در یکی از خدایان یونان باستان به نام پان دارد. پان یکی از خدایان یونان باستان بوده‌است که نقش خدای چوپانان، جنگل‌ها و چراگاه‌ها را ایفا می‌کرده. یونانیان باور داشته‌اند که اغلب پان در میان درختان به گشت و گذار می‌پرداخته‌است. وقتی که چرت نیمروزی خود را می‌زده به ناگهان توسط فریادی که باعث رمیدن گله شده از خواب بیدار می‌شود. با استفاده از این جنبه ذاتی پان نویسندگان یونانی واژه پانیکون را مشتق کرده‌اند. پانیکون به معنای ترس ناگهانی می‌باشد که در اصل ریشه واژه پانیک است. نشانه‌های پانیک شامل موارد زیر می‌شوند: تعریق، تنگی نفس، تپش قلب، لرزیدن، درد یا ناراحتی در قفسه سینه، احساس خفگی، تهوع، ترس از مردن یا دیوانه‌شدن یا انجام دادن بی‌اختیار کاری، دگرسان‌بینی محیط یا دگرسان‌بینی خود، احساس سردی یا گرگرفتگی، بی‌حسی، سرگیجه یا غش. علت حملات پانیک: علت این بیماری کاملا روشن نیست اما عوامل زیر در بروز آن موثر هستند: 1- ارث، شانس این بیماری را ۶ برابر افزایش می دهد. 2- مصرف چای وقهوه، سیگار در افراد مستعد. 3- مصرف مواد مخدر مانند حشیش، شیشه و سایر مواد محرک. 4- بیخوابی در افراد مستعد. 5- بیماری جسمانی مانند پرکاری تیروئید و دیابت.
در این صفحه تعداد 366 مقاله تخصصی درباره پانیک که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پانیک (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پانیک; BMI; body mass index; BMI-SDS; body mass index-standard deviation score; PANIC; Physical Activity and Nutrition in Children; Intervention; Children; Physical activity; Diet; Sedentary behavior;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پانیک; HPA; Hypothalamus-pituitary- adrenal axis; BDNF; Brain-derived neurotrophic factor; TSST; Trier Social Stress test; SBBS; Steroidogenic stimulant; CRF; Corticotropin releasing factor; mPFC; median prefrontal cortex; PBR; Peripheral benzodiazepine receptor