آشنایی با موضوع

فنوتیازین Phenothiazine با فرمول شیمیایی C۱۲H۹NS یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن ۱۹۹٫۲۷ g/mol می‌باشد. به عنوان درمان بیماری های روانی با تأثیر صرفاً روی مراکز مغزی، مورد انتخاب بوده است. این مشاهده گواه بر این است که می توان بیماری های روانی را با داروهای شیمیائی شفا بخشید، امری که تا آن زمان هرگز وقوع نیافته بود و این خود آغاز یک دوره نوین در درمان بیماری‌های روانی است. از سال ۱۹۴۴ سرویس‌های پژوهش رون‌پولنک با مدیریت ویو خواص مشتقات فنوتیازین را مورد مطالعه قرار دادند. در یکی از مشتقات پرومتازین خواص آرام بخش و خواب‌آور فوق العاده جالب توجهی نمایان گشت. به طوری که هانری لابوری جراح نیروی دریائی، آنرا به‌عنوان افزایش دهنده بالقوه، بیهوشی عمومی به‌معنای پزشکی بکار برد. وی آنگاه تأکید کرد که خاصیت این فرآورده درین است که از میزان بکار بردن داروی بیهوشی کاسته شود و خطر شوک را کاهش دهد. مشتقات فنوتیازینی اغلب در درمان بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی به کار می روند. به دلیل محدوده غلظتی درمانی کوچک، معمولا این داروها با زمینه های سم شناسی قانونی مواجه اند.
در این صفحه تعداد 241 مقاله تخصصی درباره فنوتیازین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI فنوتیازین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فنوتیازین; AA; Ascorbic Acid; Ab; Antibody; AFM; Atomic Force Microscopy; AFP; α-Fetoprotein; AgNPs; Silver Nanoparticles; APTES; 3-Aminopropyltriethoxysilane; AuNCs; Gold Nanocubes; AuNPs; Gold Nanoparticles; BN; Boron Nitride; BNS; Boron Nitride Nanosheets; BSA;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فنوتیازین; CMF-BSS; calcium- and magnesium-free buffered saline solution; CPZ; chlorpromazine; DMEM; Dulbecco's modified Eagle'medium; EC50; half maximal effective concentration; FP; fluphenazine; HTC; hepatoma tissue culture; IMP; imipramine; LDH; lactate dehyd