آشنایی با موضوع

واسکولوژنز فرآیندی است که طی آن پیش ساز های سلولهای اندوتلیال عروق ( آنژیوبلاستها) تکثیر و تمایز پیدا می کنند تا رگهای خونی اولیه را شکل دهند. واسکولوژنز توسط سیگنال های پاراکرین تنظیم می شود. از میان فاکتورهاییی که موجب واسکولوژنز و آنژیوژنز می شوند، اعضای خانواده ی فاکتور رشد اندوتلیال عروق و گیرنده های آنها قویترین محرک مستقیم رشد سلولهای اندوتلیال عروق است. تا سال 1998 تصور بر این بود که واسکولوژنز تنها در دوران جنینی وجود دارد تا اینکه آساهارا و همکارانش برای اولین بارسلولهای پیش ساز اندوتلیال را از خون محیطی جداسازی کردند. نئوواسکولاریزاسیون، تشکیل ساختارهای عروقی جدید در نواحی ای است که قبلاً فاقد رگ بوده اند. دو مکانیسم همپوشان واسکولوژنز و آنژیوژنز احتمالاً در فرآیند نئوواسکولاریزاسیون درگیر هستند.
در این صفحه تعداد 259 مقاله تخصصی درباره واسکولوژنز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده واسکولوژنز
مقالات ISI واسکولوژنز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: واسکولوژنز; Placenta; Hematopoiesis; Vasculogenesis; Angiogenesis; Hematopoietic emergence; Niche; HSC; Hematopoietic stem cells; vWF; von Willebrand factor; TGC; trophoblast giant cell; CFC; Colony Forming Cells; EHT; endothelial-to-hematopoietic transition;