آشنایی با موضوع

رفاه حیوانات به معنای احترام به حقِ آسایشِ جانوران برای زندگی و افزایشِ استاندارد رفاه آنان با حمایتِ قانون و قانون گزاری با رویکردِ حمایت از جانوران است. نگرانی طرفدارانِ رفاه جانوران شامل کشتار جانوران برای غذا یا از رویِ تفریح، استفاده از آنان برای تحقیقات علمی، بهره‌گیری از آن‌ها در باغ‌وحش، سیرک و کار در مزارع است. شکارِ غیرقانونی در حیاتِ وحش نیز موجب کاهش ذخیره غذایی گوشتخواران و پیامدِ آن، انقراض تدریجی جانوران حیات وحش است. جانورآزاری نیز از پدیده ها و عواملِ کاهشِ سطح رفاه در زندگی جانوران است. رفاه حیوانات مفهومی است که بررسی عواملی که باعث رنج کشیدن حیوانات و عوانلی که باعث خشنودی حیوان می‌شود می‌پردازد. اما نکته حایز اهمیت این است که بطور دقیق نمی‌توان معیار و میزانی برای خشنودی یا رنج کشیدن حیوان در نظر گرفت. انسانها می‌توانند از طرق مختلف باعث ایجاد استرس در حیوانان شوند که از جمله‌انها می‌توان به ترس، ایجاد سرما، گرما، عدم کنترل بیماری، صدمات فیزیکی و. . . اشاره کرد. سه دلیل اصلی در توجه به رفاه حال حیوانات: 1- جوابگوی احساسات حیوانات باشیم. 2- رفاه حیوانات ضعیف باعث تولید محصول ضعیف می‌شود. 3- احتمال ضررهای مالی و اقتصادی از جمله فروش کمتر محصولات می‌باشد. بنابراین رفاه حیوانات می‌تواند امری بسیار مهم و حیاتی باشد. اصول پنجگانه که توسط ان. ‌جی. او اروپا که مربوط به انجمن رفاه حیوانات مزرعه‌ای می‌باشد: 1- عدم گرسنگی و تشنگی 2- راحتی حیوان 3- عدم درد و جراحت و بیماری 4- آزادی در اظهار و رفتارهای طبیعی 5- عدم وجود استرس و اضطراب به هر حال می‌توان گفت از دیدگاه‌های اقتصادی رفاه حیوانات مقوله ای است که افراد علاقه‌مند به آن نیازهای خود را با قیمت بیشتر بر اساس درآمدشان تامین می‌کند. کشتار دام: معمولاً بیشترین نقش رفاه حیوانات در کشتارگاه اتفاق می‌افتد که مهمترین آنها: جریان الکتریسیته با ولتاژ بالا، بیهوشی، بیهوشی ناقص،کشتار حیوانی که کاملاً بیهوش نشده بیهوشی با ادوات مکانیکی دردآور است و مغایر با استانداردهای رفاه حیوانات می‌باشد و باید با یک چاقوی مناسب برای کشتار حلال استفاده کرد. به لحاظ استانداردهای رفاه حیوانات، دام باید قبل از کشتار استراحت کافی داشته باشد و استراحت قبل از کشتار سبب کاهش اضطراب می‌گردد. کشتار دام علاوه بر اینکه مغایر با استانداردهای رفاه حیوانات است، سبب افت کیفیت گوشت می‌شود. طرفدارن رفاه حیوانات عقیده دارند که اگر حیوانات تا اندازه ای راحت باشند، نشانه های شادی در آنها دیده شود، کمی از لذایذ زندگی تجربه کنند و از دردهای طولانی و شدید، گرسنگی، ترس و سایرموارد نا خوشایند معاف باشند نشانه هایی از رشد و تولید مثل طبیعی از بدی تغذیه و سایر انواع رنج و بد بختی معاف باشند و اثری در آنها دیده نشود، آنها وضعشان خوب است. این موضع طرفدارن رفاه در ضمن فرض را بر این می گذارد که استفاده از حیوانات برای برآورد کردن نیازهای بشر به شرط آن که موارد ایمنی معینی مراعات شود، اشکالی ندارد. آنها عقیده دارند از حیوانات در آزمایش ها و کشتن حیوانات برای مصرف انسان بر این که به نحوی انسانی انجام شود، اشکالی ندارد.
در این صفحه تعداد 860 مقاله تخصصی درباره رفاه حیوانات که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده رفاه حیوانات
مقالات ISI رفاه حیوانات (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رفاه حیوانات; ALB; albumin; AST; aspartate aminotransferase; CK; creatine kinase; Cort-FZ; faecal cortisol; Cort-SG; blood cortisol; ERT; erythrocyte; ALP; alkaline phosphatase; FLAG; flag handling; FrAm; fructosamine; GLI; glucose; Hb; haemoglobin; LEU; leukocytes; LI
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رفاه حیوانات; Fiction; Exposure to literature; the attitudinal impact of fiction; the impact of fiction on behavior; the impact of fiction on attitudes toward animals; Animal welfare; Animal studies; Animal ethics; the ethics of fiction;