آشنایی با موضوع

خستگی (Fatigue) نوعی احساس نداشتن نیرو است که باید از ضعف عضلانی (weakness) تفکیک شود. خستگی برخلاف ضعف عضلانی معمولاً با استراحت رفع می‌شود. خستگی می‌تواند خستگی جسمی (Physical fatigue) ناشی از نبودن توان عضلانی یا خستگی ذهنی (Mental fatigue) ناشی از فعالیت فکری طولانی باشد. خستگی واژه‌ای عام تر از خواب آلودگی است. علل خستگی می‌تواند بیماری‌ها (بیماری‌های خودایمنی، سرطان، کم خونی و. . . )، استرس، افسردگی، فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، ایدز، بیماری کبدی، بیماری قلبی، بیماری لایم، پرواززدگی، بیخوابی و. . . باشند. برخی از عوامل مؤثر در ایجاد احساس خستگی علاوه بر تنش های عصبی معمولی که همه ما در طول روز تجربه می کنیم خستگی میتواند علل دیگری نیز داشته باشد: ✳️مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی یا آنتی هیستامین ها ✳️ درمان های پزشکی خاصی مانند اشعه درمانی، شیمی درمانی، و غیره ✳️دوران بهبودی بعد از یک عمل جراحی ✳️احساس اضطراب، افسردگی یا عصبی بودن ✳️از دست دادن یک دوست ✳️داشتن مشکلات مالی یا شخصی عادات روزانه شما در این مورد بسیار مهم هستند و می تواند از علل بروز خستگی در شما باشند. ?نداشتن فعالیت بدنی کافی ?همیشه دیر خوابیدن و زود بلند شدن از خواب ?نوشیدن بیش از حد قهوه یا الکل ?خوردن بیش از حد تنقلات یا شیرینی جات ?فشردگی کارهای روزانه و نداشتن تفریح و استراحت کافی برای مدت طولانی سندرم خستگی مزمن چیست ؟ سندرم خستگی مزمن بیماری است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند، اما متاسفانه اغلب تشخیص داده نمیشود تا زمانی که حداقل به مدت شش ماه ادامه می یابد و روز به روز تشدید می شود. کمبود ویتامین = خستگی ما در مورد برخی عادات روزانه که می تواند باعث ایجاد خستگی جسمی و روانی در افراد شود با شما صحبت کردیم، اما علاوه بر آنها توجه به آنچه که می خورید نیز می تواند نقش بسیار مهمی در چگونگی ایجاد حس خستگی در شما بازی کند. تنها مقدار غذایی که در یک روز میخورید مهم نیست، مهم کیفیت مواد غذایی است که شما را در اختیار بدن خود قرار می دهید. کمبودهای تغذیه و کمبود کالری دریافتی می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله خستگی، احساس افسردگی، و کاهش سطح انرژی را برایتان به ارمغان آورد. بیایید ببینیم زمانی که شما دچار کمبود مواد مغذی حیاتی میشوید چه اتفاقی در بدنتان می افتد.
در این صفحه تعداد 448 مقاله تخصصی درباره خستگی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI خستگی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.