آشنایی با موضوع

اجتماع(به انگلیسی: Community) نامی است که بر زندگی گروهی که در یک منطقه جغرافیایی کوچک، سکونتی نسبتا با دوام دارند و دارای اعتقادات و عواطف مشترک هستند، اطلاق می شود تونیس که واژگان اجتماع و جامعه از ابداعاتش می باشد اجتماع را هم زیستی صمیمانه، خصوصی و انحصاری تعریف می کند که با این تعریف اهالی یک روستا، همسایگان، گروه دوستان، گروه های خویشاوندی، خانواده، محیط های آموزشی و کاری نمونه های بارزی از اجتماع قلمداد می شوند. اجتماع سه ویژگی دارد: 1- مجموعه خانوار هایی که در یک فضای جغرافیایی محدود متمرکز شده باشند. 2- میان ساکنان آن کنش متقابل چشمگیری وجود داشته باشد. 3- افراد خود را عضو آن اجتماع دانسته و حس همبستگی و تعلق مشترک داشته باشند و این عقیده تنها مبتنی بر خویشاوندی صرف نباشد. در شهرهای بزرگ، به علت جمعیت فراوان، کنش متقابل افراد به طرز چشمگیری کاهش می یابد و از اجتماع فاصله گرفته و در نتیجه از آن به جامعه یاد می شود. به اعتقاد تونیس بین اجتماع و جامعه دو اختلاف اساسی وجود دارد: 1- نخست اینکه در اجتماعات، افراد به عنوان اشخاص کاملی شرکت می کنند و می توانند تمامی یا بیشتر مقاصد بیشمار خود را در داخل گروه برآورده سازند. حال آنکه در جوامع، افراد کاملا در کارها شرکت ندارند، بلکه درصدد برآوردن هدف های خاص و معین می باشند. 2- یک اجتماع در اثر نوعی توافق احساس و یا عاطفه افراد، وحدت می یابد. در صورتی که یک جامعه با توافق فکری در مورد منافع به یگانگی می رسند. واژه «Community» به معنای اجتماع از ریشه لاتین «Communis» به معنای مشارکت عامه گرفته شده است. در زبان فارسی اصطلاح اجتماع از زبان عربی اخذ شده و به معانی جماعت، انبوهی، اشتراک، وفاق عمومی و شباهت زیستی گروهی از جانوران یا گیاهان یک منطقه جغرافیایی با شرایط مساوی به‌کار رفته است. منابع طبیعی، نیازسنجی، ریسک، نیت و باور مواردی هستند که باعث ایجاد جوامع مختلف انسانی می‌گردد. از هنگامی که اینترنت توسعه پیدا کرده است، جوامع دارای محدودیت‌های جغرافیایی کمتری اند و اعضای آن قادر اند به صورت برخط و آنلاین به شیوه‌ای مجازی و دور از هرگونه ملاقات و دیدارهای فیزیکی، علائق خود را به اشتراک بگذارند.
در این صفحه تعداد 1482 مقاله تخصصی درباره اجتماع که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده اجتماع
مقالات ISI اجتماع (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.