آشنایی با موضوع

هاسپیس Hospice عنوان واژه‌ای است که به معنای مهمانداری، پذیرایی و نگهداری از یک مهمان بکار می‌رود و در اصطلاح پزشکی به مرکزی گفته می‌شود که از بیماران لاعلاج نگهداری کرده و به آنان خدمات مختلف پزشکی، روحی، عقیدتی و مالی ارائه می‌کند تا روزهای پایانی عمر خود را در فضایی با آرامش سپری کنند. کلمۀ Hospice برای نخستین‌بار در سال۱۹۶۷ میلادی توسط دکتر سیسلی ساندرز درمورد پرستاری از بیماران در آستانۀ مرگ استفاده شد. این بانوی نیکوکار بعدها نخستین‌مرکز هاسپس را در پیرامون لندن پایه گذاشت. سیسلی ساندرز در سفرش به آمریکا در سال۱۹۶۳ در جریان یک سخنرانی در دانشگاه Yale فکر ایجاد مرکزی را برای پرستاری و نگه‌داری از بیماران با بیماری صعب‌العلاج مطرح کرد. مخاطب این سخنرانی دانشجویان دانشکدۀ پزشکی، پرستاران و مددکاران اجتماعی و دین‌یاران و کشیش‌ها بودند. این سخنرانی با عکس‌هایی از یک بیمار سرطانی و افراد خانوادۀ او، پیش و پس از دریافت خدمات هاسپس، و تأثیر این خدمات در کنترل عوارض جانبی همراه بود. پس از این سخنرانی بود که جنبش خدمات هاسپیس در کشورهای دیگر گسترش یافت. رفته‌رفته دولت‌ها و شرکت‌های بیمۀ درمانی به اهمیت و سود مادی و معنوی این مراکز پی بردند و بودجه های لازم را برای گسترش این خدمات تصویب کردند. خدمات هاسپیس Hospice، شامل تهیه وسایل استراحت کامل بیمار در خانه، تهیه افزارهای پزشکی مورد نیاز بیمار در خانه، تهیه همه داروهای مورد نیاز، کلیه خدمات پرستاری و پزشکی، خدمات مشاورهای پیش و پس از مرگ بیمار و برای کسانی که خواهان بهرهمندی از خدمات هاسپیس هستند، فراهم و رایگان است.
در این صفحه تعداد 371 مقاله تخصصی درباره هاسپیس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI هاسپیس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.