آشنایی با موضوع

وفاداری (به انگلیسی: Loyalty) خود گذری و سر سپردن به فرد، کشور و گروه و باوری می‌باشد. وفاداری ویژگی غریزی‌ای است که در همهٔ جانوران وجود دارد لیکن در شماری از جانداران مانند انسان و سگ بیشتر نمایان شده. برخی از انسان‌ها بسیار وفادار به عقیده، کشور و فرقه بوده بعضی آنها در این راه حاضرند جان خود را دهند. فرهنگ، دین و مذهب، تعلیم و تربیت می‌تواند در مقدار وفاداری انسانها اثری داشته باشد. در بسیاری از ادیان، جهان‌بینی‌ها و اسطوره‌ها از وفاداری به عنوان یک ویژگی ستایش شده یاد می‌شود. رفتار ارزشمند وفاداری که می تواند نسبت به خدا، افراد جامعه و خودتان باشد مرتبه های زیادی دارد. در هر نمره ای از وفاداری که هستید بازهم لازم است به خودتان تمرین رشد دهید. از این راه ها برای رشد یا اصلاح خود و دیگران کمک گرفت. در لغت نامه آکسفورد لویالتی اینگونه معنی می شود: وفادار ماندن به شخص یا چیزی و کلمه لویال به معنی حمایت ثابت و استوار شخص از نهاد، کسب و کار و یا شخصی دیگر است، کلمه لویالتی از کلمه فرانسوی "loial" نشات می گیرد که مترادف آن در لاتین کلمه "legalis" است، این کلمه قدیمی لاتین خود از ریشه کلمه "law" به معنی قانون گرفته شده است، به بیان دیگر کلمه وفاداری یا لویالتی با قانون و قانونمندی رابطه ای مستقیم دارد و دلیل اینکه کلمه لویالتی با حمایت دائم و ثابت معنا میشود نیز به ریشه این کلمه باز می گردد. وفاداری کلمه ای مثبت است. اصولاً پایه آن برهمکاری دوطرفه میباشد. وقتی وفاداری در کسب و کارها موردنظر قرار میگیرد، شکل سنتی آن مد نظر نمیباشد. تئوری وفاداری مشتری اخیرا بیشتر توسط کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته است.
در این صفحه تعداد 316 مقاله تخصصی درباره وفاداری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده وفاداری
مقالات ISI وفاداری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.