آشنایی با موضوع

سلامت جنسی به یک حالت جسمی، عاطفی، روانی و اجتماعی خوب در ارتباط با مسائل جنسی اشاره دارد. در واقع سلامت جنسی صرفا به معنی فقدان بیماری، اختلال عملکردی و نقص نیست. بلکه عوامل روحی و روانی نیز در این تعریف گنجانده شده است. سلامت جنسی نیازمند برخورد مثبت و توام با احترام به جنسیت و روابط جنسی و در عین حال امکان برخورداری از تجارب لذت بخش و ایمن جنسی، به دور از اجبار، تبعیض و خشونت است. برای رسیدن به سلامت جنسی و حفظ آن، حقوق جنسی افراد بایدمورد احترام، حمایت و تامین قرار گیرد. مسائل مربوط به سلامت جنسی: سلامت جنسی، یک اصطلاح گسترده است که چالش ها و مشکلات بسیاری را در خود جای داده است. بیشتر نگرانی های در مورد بهداشت جنسی ناشی از حقوق جنسی، لذت جنسی، تمایلات جنسی، رضایت جنسی، بیماریهای جنسی (HIV / AIDS و یا بیماری های مقاربتی جنسی)، خشونت، ختنه زنان، اختلال عملکرد جنسی و سلامت روان مربوط به سلامت جنسی می باشد. در واقع وجود و اختلال در هرکدام از عوامل بالا می تواند موجب اختلال در سلامت جنسی شود. در واقع سلامت جنسی تنها جلوگیری و درمان بیماری های جسمی نیست. بلکه سلامت افراد از نظر روحی، عاطفی و روانی نیز در این تعریف جای دارد. در واقع متخصصان معتقدند که اگر فردی از نظر جسمی آماده برقراری رابطه جنسی است و هیچ بیماری ندارد به این معنی نیست که او از سلامت جنسی برخوردار است. سلامت جنسی این فرد در صورتی تایید و تضمین می شود که او از نظر تمام جنبه ها ذکر شده در بالا سالم باشد.
در این صفحه تعداد 359 مقاله تخصصی درباره سلامت جنسی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده سلامت جنسی
مقالات ISI سلامت جنسی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سلامت جنسی; Sexuality; sexual health; sexual behaviour; sexual orientation; sexual function; sexual dysfunction; desire; dyspareunia; anorgasmia; pain; sex therapy; counselling; relationships;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سلامت جنسی; Sexual health; Intellectual and developmental disability; Medicaid home and community based services 1915(c) waivers; Community living; Behavioral services;