آشنایی با موضوع

پستانداران را می توان به طور عمده به سه گروه تقسیم کرد که عبارتند از مرغ سانان، کیسه داران و جفت داران. کیسه‌داران Marsupial فرورده‌ای از پستانداران هستند که مشخصه‌شان دارا بودن کیسه‌ای در بدن است که در آن نوزادان خود را بزرگ می‌کنند. همانندی آن‌ها با دیگر پستاندارانی که در فرورده جفت‌داران طبقه‌بندی می‌شوند در این است که هر دو زنده‌زا هستند و این آن‌ها را از تک‌سوراخیانی چون نوک‌اردکی و مورچه‌خورک متمایز می‌کند. کیسه داران از لحاظ پرورش نوزاد با دیگر پستانداران تفاوت دارند. اندوخته غذایی موجود در تخم این جانوران به حدی نیست که بتواند غذای جنین را تا تبدیل شدن به نوزاد کامل تامین کند. بنابراین نوزادان نارس متولد می شوند و به وسیله ی دست ها، خود را به درون کیسه ای که زیر شکم مادر است می کشانند. در درون کیسه غدد مولد شیر وجود دارد که هر نوزاد به نوک یکی از آن ها می چسبد و تا تکانل نهایی از شیر تغذیه می کند. کیسه داران هم در استرالیا و گینه نو زندگی می کنند. کانگورو در استرالیا و اوپاسوم در آمریکا زندگی می کند. بیشتر بازسازی‌های انجام‌شده از موقعیت قاره‌ها در دوران مزوزوئیک نشان می‌دهند که در دوره تریاس و ژوراسیک بیشتر قاره‌های نوین کنونی بخش‌هایی از یک یا دو ابرقاره بوده‌اند. این ابرقاره با نام پانجه‌آ خوانده می‌شد و از ۲۵۰ میلیون تا ۱۷۰ میلیون سال پیش به وجود خود ادامه داد. پس از آن، پانجه‌آ آغاز به جدا شدن گرفت و تا ۱۰۰ میلیون سال پس از آن، هند و ماداگاسکار و نیوزیلند حرکت خود بر روی صفحه‌های قاره‌ای را ادامه دادند. کیسه‌داران میان ۶ تا ۷ درصد گونه‌های پستاندار در جهان را تشکیل می‌دهند. این فرورده دارای نزدیک به ۳۳۰ گونه‌است که در ۲۱ تیره، ۹۲ سرده، و ۷ راسته‌ی اصلی دسته‌بندی شده‌اند. از میان راسته‌ها، سه تایشان به همراه ۲۱ سرده در آمریکای جنوبی به سر می‌برند. نخستین رده‌بندی‌ها برای این جانوران توسط لینه در کتاب سامانه طبیعت انجام شد. در ۱۷۵۸، او کیسه‌داران آمریکایی را به همراه آرمادیلوها، حشره‌خواران، و خوک‌ها به دلیل شباهت‌های بسیار سطحی در یک گروه قرار داد؛ این جانوران اما اکنون در سرده‌های جدای از هم قرار دارند.
در این صفحه تعداد 291 مقاله تخصصی درباره کیسه‌داران که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کیسه‌داران (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کیسه‌داران; CAL; concurrent asynchronous lactation; CSN1; α-casein; CSN2; β-casein; CTI; colostrum trypsin inhibitor; E2; 17β-oestradiol; EGF; epidermal growth factor; ELP; early lactation protein; HC; hydrocortisone; GR; glucocorticoid receptor; I; insulin; INS;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کیسه‌داران; Marsupial; Dasyurid; Immunology; qPCR; C3; MASP2CR1-3, complement receptor 1-3; C1, complement component 1; C1r, complement component 1, r subcomponent; C1s, complement component 1, s subcomponent; C1q, complement component 1, q subcomponent; C2, compleme