آشنایی با موضوع

شبکه غذایی در طبیعت، عبور انرژی ازمیان جمعیت ها رانمایش می دهد. شبکه غذایی ترکیبی اززنجیره های غذایی است که در آن گذر انرژی رااز تولیدکننده های اولیه به طور تدریجی در یک سطح تغذیه ای بالاتر نشان میدهد. بررسی شبکه غذایی روش مهمی برای درک جوامع جانوری و پویایی آن هاست. درشبکه غذایی انرژی هر لحظه ازدست می رود. وقتی گونه ای منقرض می شود می تواند یک زنجیره کامل از گونه های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد ونتایج غیر قابل پیش بینی ای به بار آورد. در هر شبکه غذایی، انرژی هر لحظه از دست می رود. چون که یک موجود زنده، موجود زنده دیگری را می خورد. به این خاطر باید گیاهان خیلی بیشتری نسبت به گیاهخواران وجود داشته باشد. به این ترتیب تعداد آتوتروف ها از هتروتروف ها بیشتر است و تعداد گیاهخواران از گوشتخواران بیشتر است. اگرچه رقابت شدیدی بین جانوران وجود دارد، اما یک وابستگی متقابل هم بین آنها وجود دارد. موقعی که یک گونه منقرض می شود، می تواند یک زنجیره کامل از گونه های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد و نتایج غیر قابل پیش بینی ای به بار آورد. هنگامی که تعداد گوشتخواران در یک جامعه افزایش می یابد، تعداد بیشتر و بیشتری از گیاهخواران را می خورند که جمعیت گیاهخواران را کاهش می دهد و برای گوشتخواران سخت و سخت تر می شود تا گیاهخواری را بیابند و بخورند و جمعیت گوشتخواران کاهش می یابد. به این شکل، گوشتخواران و گیاهخواران در تعادل نسبتاً پایدار می مانند. چرا که هر جمعیت، جمعیت دیگری را محدود می کند. یک تعادل مشابه بین گیاهان و گیاهخواران نیز وجود دارد. این تحقیق نشان می دهد تغییر در اندازه جمعیت و همچنین انقراض یک جانور گوشتخوار مانند موج در سراسر شبکه های مواد غذایی حساس گسترش می یابد و پیامدهای گسترده ای برای بسیاری از جانوران دیگر ایجاد می کند.
در این صفحه تعداد 510 مقاله تخصصی درباره شبکه غذایی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI شبکه غذایی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شبکه غذایی; Indirect effects; Food web; Robustness; Stability; Ecological network; Community; Trophic cascade; Donor control; Recipient control; Trophic level; Connectance; Ascendency; Cycling; Omnivory; Energy flows;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شبکه غذایی; ATCH; Apparent Trophic Cascade Hypothesis; EH; Ecosystem Exploitation Hypothesis; W(s); Food Web(s); WH; Green World Hypothesis; P(s); Keystone Predator(s); A; Loop Analysis; I(s); Parameter Input(s); C(s); Trophic Cascade(s); DC; Trophic Dynamic Concept;