آشنایی با موضوع

بیوچار (Biochar) زغال تهیه شده از زیست‌توده‌های گیاهی و ضایعات کشاورزی است که به عنوان کود استفاده می‌شود. این ماده به صورت جامد بوده و سرشار از کربن است که می‌تواند آن را به مدت هزاران سال در خود نگاه دارد. بیوچار مانند تمامی زغال‌ها زیست‌توده‌ای است که از راه آذرکافت بوجود می‌آید. این نوع زغال می‌تواند سبب ترسیب کربن شود و گازهای گلخانه‌ای را جذب کند. این ماده به علت سرعت تجزیه بسیار کند نسبت به سایر مواد آلی ظرفیت زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای از قبیل دی اکسید کربن و متان که از ضایعات آزاد می‌شود، دارد و می‌‌تواند کربن را برای دوره‌های طوالنی ذخیره کند. ازدیدگاه کشاورزی یکی از مزایای بیوچار، مدیریت ضایعات کشاورزی می‌باشد. گسترش کشاورزی ارگانیک از یک سو و آلودگی‌های جوی از سوی دیگر باعث شده است تا استفاده از این نوع کود در دنیا روز به روز افزایش پیدا کند. این ماده به علت سرعت تجزیه بسیار کند نسبت به سایر مواد آلی ظرفیت زیادی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای از قبیل دی‌اکسید کربن و متان که از ضایعات آزاد می‌شود، دارد و می‌تواند کربن را برای دوره‌های طولانی ذخیره کند. سوختن بیوچار با وجود میزان کم یا عدم وجود اکسیژن انجام می‌شود. بیوچار به عنوان جاذبی برای حذف یون‌های فلزات سنگین، کادمیوم (II)، مس (II)، سرب (II)، روی (II)، از فاز آبی عمل می‌کند. بیوچار سبب اصلاح خاک شده و حاصلخیزی آن را افزایش می‌دهد. این نوع کود محصولات کشاورزی را افزایش داده و می‌تواند در برابر برخی بیماری‌های گیاهی، از گیاهان محافظت کند. از مزایای بیوچار، مدیریت ضایعات کشاورزی می‌باشد. گسترش کشاورزی زیستی و نیز آلودگی‌های جوی از سوی دیگر باعث شده‌است تا استفاده از این نوع کود در دنیا روز به روز افزایش پیدا کند. اما در ایران، این ماده آلی تا حدودی ناشناخته باقی مانده‌است. بیوچار به توسعه پایدار کشاورزی، حفظ جنگل‌های کهن و منابع آب کمک می‌کند. بیوچار به‌عنوان یک نوع بهبود‌دهنده خاک در نظر گرفته می‌شود. کاربرد این ترکیب با مکانیسم‌هایی می‌تواند سبب بهبود سلامتی خاک شود. بسیاری از ویژگی‌های مفید این زغال فعال به علت ساختار متخلخل آن است که می‌تواند رطوبت و همچنین عناصر غذایی حل شده در آب را نگه دارد. بیوچار می‌تواند سکونتگاه تعداد زیادی از میکروارگانیسم‌های مفید خاک باشد و در نتیجه سبب بهبود وضعیت خاک و سلامتی گیاهان شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاربرد بیوچار در گیاهانی که نیاز بیشتری به کود‌های پتاسیم‌دار و پی اچ‌های بالاتر دارند می‌تواند عملکرد را افزایش دهد. کاربرد این نوع فعال کربن می‌تواند سبب بهبودی کیفیت آب، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، آب‌شویی عناصر غذایی، اسیدیته خاک، نیاز به آبیاری و نیاز کودی شود.
در این صفحه تعداد 1693 مقاله تخصصی درباره بیوچار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده بیوچار
مقالات ISI بیوچار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بیوچار ; DGT; the diffusive gradients in thin films technique; SEM; scanning electron microscope; MBL; mixed binding layer; MBL-DGT; the diffusive gradients in thin films technique based on mixed binding layer; DGT; Ammonium; Phosphate; Biochar; Passive sampler;