آشنایی با موضوع

در یک اکوسیستم، شکار(Predation) یک تعامل بیولوژیکی است. حیوان شکارچی ممکن است طعمه خود را پیش از تغذیه، آن را از بین ببرند، اما عمل شکار اغلب در مرگ طعمه و جذب نهایی بافت شکار را از طریق هضم می شود. در حیات وحش برخی از جانوران شکار هستند و برخی دیگر شکارچی. چرخه ای تغییر ناپذیر است. ضعیف ترین ها، قربانی قوی ترین ها هستند. جانوران شکارچی در میان ماهیان، پرندگان، و پستانداران (روی زمین یا دریا) وجود دارند. آن‌ها نه تنها باعث کنترل جمعیت می‌شوند و جانوران بیمار یا زخمی را نابود می‌کنند، که نقش مهمی در پاسداری از تنوع زیستی در بلندمدت دارند. در میان جانوران بزرگ، آن‌ها اغلب دارای ویژگی‌های ظاهری مشخصی همچون پنجه‌های تیز، آرواره‌های قوی، و دندان‌های تطبیق‌یافته برای دریدن و خرد کردن استخوان‌های طعمه دارند. در کل، جانوران شکارچی، خود را در انتهای زنجیره‌ای غذایی می‌بیند که در آن نقش مهمی در برقراری تعادل زنجیره و بوم‌سازگان آن دارد.
در این صفحه تعداد 1116 مقاله تخصصی درباره شکار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI شکار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: شکار ; aposematism; entomopathogenic nematode; foraging; Heterorhabditis bacteriophora; multimodal signalling; multiple defences; parasite transmission; predation;