آشنایی با موضوع

گوشت خوک (Pork) گوشت خوک خانگی است که در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوشت خوک ۳۸ درصد کلّ پروتئین مصرفی روزانه در جهان را تشکیل می‌دهد. مصرف گوشت خوک به هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. گوشت خوک در دین یهود و اسلام حرام است. فروش گوشت خوک در اسرائیل و تعدادی از کشورهای اسلامی ممنوع یا شدیداً محدود است. در کشورهای اسلامی در اثر مبارزه جدی اسلام گوشت این حیوان مصرف نمی شود و لذا پیامدهای بهداشتی آن نیز مشاهده نمی شود. اما در کشورهای غربی (اروپا و آمریکا) این ممنوعیت اعمال نمی شود. ولی با این حال بسیاری از مردم از مصرف آن دوری می گزینند. در برخی کشورها مثل برخی قسمتهای روسیه در اثر شیوع بیماری های وابسته به خوک (کرم ترکین- ترشین) مصرف گوشت آن را ممنوع اعلام کرده اند. مصرف گوشت خوکی که کاملاً پخته نشده‌است ممکن است باعث انتقال کرم‌هایی به بدن شود که می‌توانند باعث ایجاد کیست‌های متعددی در مغز انسان شوند. تریشینلا اسپیرالیس نوعی کرم حلقوی است که در ماهیچهٔ خوک گاو و ماهی‌ها زندگی می‌کند. گوشت خوکی که بخوبی پخته نشده حاوی کیست و تخم این کرم است. در رودهٔ کوچک انسان تخم کرم می‌شکند و بالغ می‌شود و از طریق گردش خون به عضلات می‌رود. این مهاجرت بر روی قلب، مغز، ریه و دیافراگم اثر می‌گذارد؛ و علائم آن اسهال، تب، درد عضلانی و درد شکم است. همچنین گوشت خوک مانند سایر گوشتهای قرمز سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول بد «LDL» می‌باشد؛ که باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی متعدد می‌گردد. کرم کدوی خوک کرمی است که طول آن 2-3 سانتی متر بوده و دارای آلت مکیدن و قلاب است. لارو این کرم سیستی سرک نام دارد و در عضلات و مغز خوک یافت می شود. انسان با خوردن گوشت و یا مغز خام خوک به آن مبتلا می شود. و دچار نارسائی هایی در دستگاه گوارش می گردد. (مثل کم اشتهایی- احساس درد- اسهال و یا یبوست) این بیماری که بصورت گسترده ای در جهان منتشر شده در کشورهای اسلامی که گوشت خوک مصرف نمی کنند، به ندرت دیده می شود. یکی از بیماریهایی که توسط کرم کدو به وسیله گوشت خوک به انسان منتقل می شود مرض لادرری Ladrerie است. این بیماری در شهرهای مسیحی نشین فراوان یافت می شود. اما در بین مسلمانان و یهودیان که از خوردن گوشت خوک احتراز می کنند به کلی پیدا نمی شود. امروز این واقعیّت ثابت شده که گوشت خوک بیش از آنچه که تصوّر مى شود، خطرناک است. خطرات متعدّدى از این رهگذر دامنگیر مصرف کنندگان آن مى شود که هم از نظر اخلاقى (از طریق هورمونها) و هم از نظر بهداشتى صورت مى گیرد. اغلب سازمان هاى بهداشتى، گزارش هایى از اطبّا درباره بیمارانى که شدیداً به بیمارى موسوم به تریشینوزیس مبتلا هستند دریافت مى کنند و اکنون این گزارش ها تا حدّى حکایت از این مى کند که این بیمارى جنبه «اپیدمى» یافته است؛ یعنى، موارد این بیمارى به مراتب بیشتر از آن است که قاعدتاً در جامعه باید باشد.
در این صفحه تعداد 621 مقاله تخصصی درباره گوشت خوک که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI گوشت خوک (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.