آشنایی با موضوع

نازل Nozzle یا افشانک وسیله‌ای است که برای کنترل جهت یا مشخصات (به‌ویژه برای افزایش سرعت) جریان یک سیال در ورود (یا خروج) از یک حفره یا لوله طراحی شده است. نازل اغلب لوله کوچکی است با سطح مقطع های مختلف که میتوان برای عبور سیال یا گاز از آن استفاده کرد. سوخت با فشار وارد نازل شده و نازل آن را اتمیزه (پودر) می کند. علاوه بر این موضوع، نازل باید این قطرات را با الگوی خاصی ایجاد نماید. جریان سوخت پودر شده باید در محدوده ی زاویه ای خاصی از نازل خارج شده و توزیع قطرات سوخت در آن یکنواخت باشد. رایج ترین الگوی این جریان، الگوی مخروطی می باشد. انواع نازل: 1- نازل همگرا: نازلی است که مساحت آن در امتداد جریان کاهش یابد. حداکثر سرعت در یک نازل همگرا سرعت صوت می باشد. برای شتاب دادن به سیال در سرعت های مادون صوت باید نازل ما همگرا باشد. 2- نازلواگرا: نازلی است که مساحت آن درامتداد جریان افزایش یابد. جهت رسیدن به سرعت های مافوق صوت از یک نازل واگرا استفاده می شود. 3- نازل های همگرا-واگرا: نازل های همگرا-واگرا نازل هایی هستند که در انها سطح مقطع در امتداد جریان ابتدا کاهش و سپس افزایش می یابد. این نوع نازل ها از سه قسمت که متشکل از یک نازل همگرا و گلوگاه و نازل واگرا می باشد تشکیل شده است. اگر جریان در بخش واگرای نازل مافوق صوت باشد گلوگاه باید دارای عدد ماخ یک باشد.
در این صفحه تعداد 242 مقاله تخصصی درباره نازل که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI نازل (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نازل; Ejector; Condensation; Nozzle; Chiller; Waste heat recovery; RefrigerationÉjecteur; Condensation; Tuyère; Refroidisseur; Récupération de chaleur perdue; Froid