آشنایی با موضوع

تلفن هوشمند به گوشی همراهی گفته می‌شود که توانایی‌های پیشرفته تر و قدرت محاسبات بیشتری نسب به «تلفن مرکب» ارائه می‌دهد. گوشی‌های هوشمند گوشی‌های موبایل پیشرفته با قابلیت‌های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. اما لازم است ذکر شود که بدانید نمی‌توانند به قدرت کامپیوترها کار کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین هستند. قابلیت‌هایی مثل اتصال به اینترنت و ایمیل و تنظیمات مشخص را نیز دارند. گوشی‌های هوشمند به خاطر این که کوچک و قابل حمل هستند می‌توان در همه جا از آن‌ها استفاده کرد و کارهای روزمره خود با آنها انجام داد. سیستم عامل: در اصل، یک اسمارت فون دارای سیستم عامل است که اجازه اجرای اپلیکیشن‌های متفاوت را می‌دهد. اپل آیفون با iOS و گوشی‌های بلک بری با سیستم عامل بلک بری کار می‌کنند. بقیه تلفن‌ها هم با آندروید، ویندوز فون، بادا و … کار می‌کنند. این سیستم عامل‌ها هستند که یک تلفن هوشمند را هوشمند می‌کنند. اپلیکیشن: اسمارت فون‌ها قابلیت اجرای اپلیکیشن دارند. اپلیکیشن، نرم افزاری است که به تلفن هوشمند قابلیت انجام کارهای متعدد همچون اجرا و ویرایش فایل‌های آفیس را در گوشی می‌دهد. دسترسی به اینترنت: اسمارت فون‌ها قابلیت دسترسی به اینترنت با سرعت بالا را از طریق شبکه‌های سلولی و وای فای میسر می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که اپراتور سرویس دهنده هم باید اینترنت پر سرعت ارائه دهد تا بتوان از این قابلیت تلفن‌ها استفاده کرد. صفحه کلید QWERTY: معمولاً اسمارت فون‌ها دارای صفحه کلید کامل QWERTY هستند. این بدان معناست که چیدمان صفحه کلید این تلفن‌های هوشمند همانند صفحه کلید کامپیوتر‌ها است. این وسیله از یک صفحه‌نمایش لمسی تشکیل‌شده بود که در زمان خودش بسیار پیشرفته محسوب می‌شد. از این تلفن ثابت جهت نوشتن چک، ذخیره اطلاعات تماس و … استفاده می‌شده است. این اسمارت فون در سال ۱۹۸۳ توسط یک کمپانی آلمانی به نام قورباغه طراحی گردید. همان‌طور که از لوگوی قدیمی روی این دستگاه مشخص است، می‌توان متوجه شد که این وسیله مورداستفاده شرکت اپل نیز بوده است. این تلفن هوشمند هیچ‌گاه به‌طور تجاری به تولید انبوه نرسید؛ اما وجود همین طرح مفهومی نشان می‌دهد که قریب به ۳۰ سال پیش نیز افرادی به دنبال کشف وجوه بالقوه بین تلفن‌های ثابت و ویژگی‌های PDA بوده‌اند. این روند حدود ۹ سال طول کشید تا این‌چنین دستگاهی ساخته شود! البته اپل سازنده این وسیله نبود.
در این صفحه تعداد 520 مقاله تخصصی درباره تلفن هوشمند که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده تلفن هوشمند
مقالات ISI تلفن هوشمند (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تلفن هوشمند; Out-of-hospital cardiac arrest; OHCA; Cardiopulmonary resuscitation; CPR; Bystander; Lay responder; Laymen/women; Automated external defibrillator; AED; Mobile phone; Smartphone; Application; App; Location-based services; LBS; GPS;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تلفن هوشمند; Single-nucleotide polymorphism; Loop-mediated isothermal amplification; Point-of-care optical testing; Smartphone; Pharmacogenomics;