آشنایی با موضوع

تصفیه آب، به فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، جامدات معلق و گازها از آب آلوده حذف می‌شوند، تا قابل آشامیدن یا مصرف کشاورزی گردد. به طور کلی روش‌های مورد استفاده عبارتند از فرایندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، ته‌نشینی، تقطیر و فرایندهای زیستی مانند فیلترهای شنی و ماسه‌ای کند، کربن اکتیو (کربن فعال) و فرایندهای شیمیایی مانند کلرزنی، ازن‌زنی، دفلوکولانت، استفاده از تابش الکترومغناطیسی مانند میکروب‌کشی با پرتو فرابنفش. تاریخچه تصفیه آب به سالهای بسیار دور بر می گردد انسان ها از ابتدا خانه های خود را در کنار رود خانه ها و منابع آب می ساختن و برای تصفیه آب خوراکی خود از روشهای اولیه ای مانند جوشاندن استفاده می کردند، با گذشت زمان انسان ها رو به تصفیه آب به وسیله الیاف و پارچه آورد که این پارچه نمونه اولیه فیلتر های امروزی بوده است، البته در آن زمان سالم بودن آب را با تست مزه، رنگ و بو می فهمیدند، در ادامه انسانها رو به فیلتر های شنی آوردند به صورتی که آب را قبل از مصرف از یک سطح شنی عبور می دادند و در ادامه با گذشت زمان روز به روز صنعت تصفیه آب پیشرفته تر شد و در مقابل کیفیت آب های تصفیه شده هم بالاتر رفته است تا به امروز که در اغلب خانه ها دستگاه تصفیه آب وجود دارد و مردم از آب سالم استفاده می کنند. استفاده از مواد شیمیایی جهت ضد عفونی کردن: با اضافه کردن دو ماده شیمیایی ید و کلر می توان آب را ضد عفونی و در واقع میکروب ها و باکتری های موجود در آب را از بین ببریم. روش تصفیه آب با کلر و ید بسیار آسان و ارزان می باشد. روش تصفیه آب با استفاده از ید: اضافه کردن ید به آب باعث از بین رفتن باکتری ها می شود. ولی ید به طور طبیعی در خاک وجود دارد. واین ید با بارش باران وارد سفره های آب زیر زمینی می شود. بنابراین آب حاوی ید می باشد و اضافه کردن مجدد ید به آب برای بدن به خصوص خانم های باردار مضر می باشد و سبب بیماری های تیروئیدی می گردد. روش تصفیه آب با استفاده از کلر: کلر ماده ای بسیار سمی و خطرناک است که می تواند باعث گند زدایی و ضد عفونی کردن آب شود ولی توجه کنید استفاده از کلر در آب عواقب جبران ناپذیری مثل ایجاد سرطان، بیماری های پوستی، ریزش مو و… را سبب می گردد. روش های مدرن و پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی: همانطور که در ابتدا اشاره شد حذف آلاینده ها از آب را تصفیه آب گویند. حال هرچقدر این آلاینده و ذرات درشت تر باشند تصفیه آب کاری راحتر است و به طبع هرچقدر این آلاینده ها کوچکتر باشدتصفیه آب کاری سخت و دشوار است. روش اسمز معکوس: با عبور آب از یک فیلتر نیمه تراوا (فیلتر ممبران) املاح موجود در آب حذف می گردد. روش ازن زنی: روش ازن زنی روش مطمئن و قوی بوده که با تولید رادیکال های آزاد اکسیژن باعث حذف باکتری ها می شود. دستگاه تصفیه آب: آب پس از عبور از چندین مرحله فیلتر تصفیه شده و ناخالصی های آن حذف می گردد.
در این صفحه تعداد 478 مقاله تخصصی درباره تصفیه آب که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده تصفیه آب
مقالات ISI تصفیه آب (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تصفیه آب; Water purification; Mining; Co-adsorption; Metals; Sulphate; NFC; Nanofibrillated cellulose; MW; Mining water; AMD; Acid mine drainage; CN; Cellulose nanomaterial; PLS; Pregnant leaching solution; DM; Dry matter; EC; Electrical conductivity; B1; First bat