آشنایی با موضوع

مالی رفتاری Behavioral Finance رشته ای در حوزه ی مالی است که نظریه هایی بر مبنای روانشناسی ارائه می نماید تا ناهنجاری های بازار سهام را توضیح دهد. در مالی رفتاری فرض بر این است که ساختار اطلاعات و ویژگی های مشارکت کنندگان بازار به صورت سیستماتیک بر تصمیمات شخصی و همچنین نتایج بازار تاثیر می گذارد. مطالعات زیادی انجام شده که حوادث تاریخی طولانی مدت در بازار اوراق بهادار را مستند کرده و در تضاد با نظریه بازار کارا هستند و نمی تواند براساس عقلانیت یک سرمایه گذار کامل، به شکل موجهی ضبط شود. مالی رفتاری اقدام به پرکردن این فضای خالی کرده است. به عبارت دیگر مالیه رفتاری پارادایمی است که با توجه به آن، بازارهای مالی با استفاده از مدل هایی مورد مطالعه قرار می گیرند که دو مفروضه اصلی و محدود کننده پارادایم سنتی بیشینه سازی مطلوبیت مورد انتظارو عقلانیت کامل را کنار می گذارد. مالیه رفتاری دو پایه اصلی دارد، یکی محدودیت در آربیتراژ که بر این اساس عنوان می شود سرمایه گذاران عقلایی به راحتی نمی توانند از فرصت های آربیتراژ استفاده کنند، زیرا این کار مستلزم پذیرفتن برخی ریسک ها است. دومین پایه مالیه رفتاری، روانشناسی است که با استفاده از آن رفتار و قضاوت سرمایه گذاران و هم چنین خطاهایی که اشخاص در هنگام قضاوت مرتکب می شوند، بررسی می شود. مالیه رفتاری کمی از روش‌شناسی ریاضی و آماری برای فهم تبعیض‌های رفتاری استفاده می‌کند. در تحقیقات بازار یابی، یک مطالعه نشان می‌دهد که شواهد اندکی سبب تعیض‌های بدتر می‌شود و اثر آن تصمیمات بازاریابی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرکت‌کننده‌های برجسته شامل گوندز و کاگینالپ و همکاران وی وروناسمیت، دیوید پورتر، دان بالنویچ و ولادیمیرا ایلوا و احمت دوران وری استورام را شامل می‌شوند.
در این صفحه تعداد 219 مقاله تخصصی درباره مالی رفتاری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده مالی رفتاری
مقالات ISI مالی رفتاری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مالی رفتاری; Automatic model selection; Asset-market expectations; REH; Behavioral finance; Structural change; Model ambiguity; D84; G41; C51;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: مالی رفتاری; G01; G02; G11; G12; 3920; Behavioral finance; Booms and crashes; Investment decisions; Financial experiences; Laboratory experiments;