آشنایی با موضوع

چرخه کربن چرخه‌ای بیوژئوشیمی است که فرایند مداوم ترکیب و آزادسازی کربن و اکسیژن را در میان زیست‌کره، خاک‌کره، آب‌کره، خاک سپهر و جو زمین توصیف می‌کند و در آن انرژی و حرارت ذخیره و دفع می‌گردد. مراحلی که از طریق آن گیاهان انرژی موجود در اشعه خورشید را جذب می کنند و موجودات زنده انرژی موجود در غذا را آزاد می کنند، بخشی از چرخه کربن را تشکیل می دهند. در طول پدیده فتوسنتز، گیاهان کربن (موجود در دی اکسید کربن یاCO2) را از هوا استخراج می کنند. آنها انرژی بدست آمده از نور خورشید را برای ترکیب دی اکسید کربن با هیدروژن بدست آمده از مولکول آب، استفاده می کنند و مواد مملو از انرژی، مثل قند را تولید می کنند. حیوانات کربن و انرژی را از طریق خوردن گیاهان یا حیوانات دیگر، جذب می نمایند. اهمیت چرخه کربن: میزان کربنی که وارد اتمسفر زمین می شود همواره به خاطر نظم این دو چرخه در تعادل است حتی با حرکت ورقه های زمین و آتشفشان ها نیز مقدار زیادی کربن از چرخه کند وارد چرخه تند کربن می شود. اگر این تعادل بر هم خورد قابلیت سکونت روی کره زمین از بین می رود. مثلا اگر کربن زیادی به هوا وارد شود، منجر به گرم شدن سیاره زمین می شود و بالعکس اگر کربن کمی به هوا وارد شود، سطح کره زمین سرد می شود. معایب بر هم خوردن تعادل چرخه کربن: در صورت استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و قطع بی رویه درختان، میزان گاز دی اکسید کربن هوا افزایش می یابد و تعادل چرخه کربن به هم می خورد و منجر به بروز اثر گلخانه ای می شود.
در این صفحه تعداد 252 مقاله تخصصی درباره چرخه کربن که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI چرخه کربن (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: چرخه کربن; Hardwood forest; Ecosystem function; Microbial communities; Restoration; Soil processes; Carbon cycling; Plant-soil feedbacks; Aboveground-belowground interactions;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: چرخه کربن; carbon cycling; carbon dioxide; carbon exchange; carbon sequestration; microbe community; soil enzymes; soil moisture; soil temperature