آشنایی با موضوع

فرت، راسوی اهلی یا قاقم اهلی نوع اهلی قاقم دورنگ اروپایی است. جنس نر این جانور از ماده آن بزرگتر است. این جانواران معمولاً قهوه‌ای، سیاه یا مخلوطی از این دو رنگ هستند. به طور میانگین معادل ۵۱ سانتی متر دارند که شامل ۱۳ سانتی متر دم می‌شود. با وزنی حدود ۰٫۷ تا ۲ کیلوگرم و بین ۷ تا ۱۰ سال عمر می‌کنند. فرت ها حیواناتی کاملا اهلی هستند که در قدیم برای شکار حیوانات کوچک استفاده می شدند. فرت های نر معمولا از فرت های ماده بزرگتر هستند. رنگ پوشش آن ها می توانید هر رنگی بین زرد قهوه ای سیاه سفید یا مخلوطی از این ها باشد. فرت هایی که در مناطق سرد سیر زندگی می کنند در زمستان پوستی به رنگ سفید به خود می گیرند که در این حالت به آنها ارماین گفته می شود. فرت‌ها شب‌رو و پگاه‌رو هستند ولی گاه، در روز همه بیرون می‌آیند. فرت به هنگام تعقیب شکار خود به صورت مارپیچی حرکت می‌کند. نسبت به جثه‌اش سرعت بالایی دارد. فرت شناگر ماهری نیز هست و توانسته ‌است جمعیت خود را به جزایر نزدیک به ساحل نیز گسترش دهد. حدود ۳۰۰ سال پیش به عنوان حیوان خانگی برای اولین بار وارد آمریکا شدند. بر خلاف تصورات عموم بوی آزار دهنده ای ندارند. فرت یکی از معدود گونه‌های جانوری است که به خاطر بدن باریک و دراز خود می‌تواند حیوانات نقب‌زن را در دالان‌های لانه‌های خودشان دنبال کند. فرت برای جبران این شکل از بدن، پاهایی کوتاه، گوش‌هایی کوچک، سوخت‌وسازی سریع و در زمستان خزی پرپشت پیدا کرده‌است. نرهای آن بسیار بزرگ‌تر از ماده‌ها هستند. واژه «فرت» (ferret) از اصطلاح لاتین furittus به معنای «دزد کوچک» گرفته شده است؛ چون هرآنچه بتوانند می دزدند و در لانه هایشان پنهان می کنند. این حیوان نرخ زادوولد سریعی دارد. دوره بارداری ۴۲ روز است. هر ماده دو یا سه بار در سال می‌تواند زایمان کند و هر بار ۳ تا ۷ بچه به دنیا آورد. انواع رمیده این حیوان در برخی مناطق به طور وحشی زندگی می‌کنند و در مناطقی که قاقم دورنگ اروپایی وجود داشته باشد با آن آمیخته و جوامع دورگه‌ای را تشکیل می‌دهند. بیشترین جمعیت این راسوها در نیوزیلند است. در سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۸۸۶ حدود ۴ هزار راسو وارد این کشور شدند تا جمعیت خرگوش‌هایی را که به کشاورزی آسیب جدی وارد می‌کردند کنترل کنند اما همانطور که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند، وقتی جمعیت خرگوش‌ها کم شد آنها به سراغ پرنده‌های بدون پرواز نیوزیلندی و تخم‌های آنها رفته و باعث انقراض بسیاری از آنها شدند.
در این صفحه تعداد 276 مقاله تخصصی درباره فرت، راسوی اهلی، قاقم اهلی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI فرت، راسوی اهلی، قاقم اهلی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فرت، راسوی اهلی، قاقم اهلی; Cystic fibrosis; Mucus; Mucociliary clearance; HCO3-; Hypertonic saline; Submucosal glands; Microscopic optical coherence tomography; Ferret; CF piglet; β-ENaC transgenic mouse;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فرت، راسوی اهلی، قاقم اهلی; Ferret; Recombinant interleukin-2; X-ray structure; Lymphocyte proliferation; mRNA inductionIL-2, interleukin-2; IFN-γ, interferon-γ; LCMV, lymphocytic choriomeningitis virus; SARS-CoV, severe acute respiratory coronavirus; IMAC, immobilized metal ion aff