آشنایی با موضوع

جمهوری سنگال Senegal کشوری در غرب آفریقا است که دموکراسی آن به عنوان الگویی برای دموکراسی در کشورهای آفریقایی مطرح شده است. سنگال از شمال با موریتانی، از شرق با مالی و از جنوب با گینه و گینه بیسائو همسایه است. در غرب این کشور اقیانوس اطلس قرار دارد. کشور گامبیا تقریباً در درون سنگال قرار گرفته است. شمال و شمال شرق این کشور به خاطر نزدیکی با صحرای بزرگ آفریقا نیمه بیابانی است و آب و هوایی گرم و خشک دارد. جنوب غرب سنگال نیز نواحی جنگلی دارد و آب و هوایش گرم و مرطوب است. سیاست: این کشور در سال ۱۹۶۰ از زیر سلطه فرانسه خارج شد و از آن زمان تاکنون به صورت جمهوری دمکراتیک اداره می‌شود. با این حال اغلب سیستم‌های اداری این کشور هنوز هم به شیوه فرانسوی اداره می‌شوند. در سنگال رئیس‌جمهور قدرت زیادی دارد. سنگال بیش از ۸۰ حزب دارد. مجلس این کشور ۱۵۰ کرسی دارد که نمایندگان ۹۰ کرسی آن با رای مستقیم مردم تعیین می‌شوند. اقتصاد: ۹/۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی سنگال مربوط به بخش کشاورزی، ۳/۲۵ درصد مربوط به بخش صنعت و ۸/۵۶ درصد مربوط به بخش خدمات است. نرخ تورم سنگال در سال 2011 به ۱/۲ درصد و درآمد سرانه ملی آن با اندکی کاهش نسبت به سال 2011 به ۵۱۰ دلار رسید. بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با پرداخت بخشی از یک کمک ۳۴ میلیارد دلاری به سنگال برای کاهش بدهی های خارجی این کشور موافقت کردند. با این حال سنگال بیش از ۳ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد. سنگال ۴ میلیون نفر نیروی کار دارد و نرخ بیکاری در این کشور به ۴۰ درصد می‌رسد. فسفات و سنگ آهن حجم زیادی از ذخایر معدنی سنگال را تشکیل می‌دهد و بخش قابل توجهی از صادرات سنگال به این کالاها اختصاص دارد. تاریخ: سنگال در زمان قدیم زیستگاه قوم توکولئور بود. با نفوذ اعراب مسلمان در آفریقا، سنگالی‌ها در قرن 11 میلادی، به اسلام گرویدند. فرانسوی‌ها نخستین بار در سال 1659 در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی گذاشتند. برای مدتی بریتانیا در سنگال دخالت می‌کرد، ولی فرانسوی‌ها گوی سبقت را از بریتانیایی‌ها ربودند و توانستند در سال 1895 مالکیت سنگال را به عنوان یکی از مستعمرات غرب آفریقا از آن خود کنند. سنگال در سال 1946 به عنوان یکی از مستعمرات فرانسه درآمد. در 4 آوریل 1960 از فرانسه اعلام استقلال کرد و در 20 ژوئن 1960 به عنوان یک جمهوری مستقل با مالی فدراسیونی تشکیل داد که به عنوان "فدراسیون سنگال و مالی" شناخته شد. این فدراسیون چندان دوام نیاورد و چند ماه بعد در 20 آگوست 1960 منحل شد. سنگال در سال 1982 با پیوستن به گامبیا، "کنفدراسیون سنگامبیا" را تشکیل داد. این اتحادیه نیز هفت سال بعد در سال 1989 منحل شد. مردم: کثریت مردم سنگال از قوم «ولوف» هستند ولی گروه‌های نژادی فولانی، سرر، پولار و ماندینکا نیز در سنگال زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور فرانسه و خط آن لاتین است اما لهجه بومی ولوف و پولار در سنگال رواج دارد. امید به زندگی در میان مردان سنگال ۶/۶۰ سال و در میان زنان این کشور ۸۲/۶۳ سال است. نرخ باسوادی درمیان مردان این کشور حدود ۴۳ درصد و در بین زنان ۲/۲۳ درصد است.
در این صفحه تعداد 360 مقاله تخصصی درباره سنگال که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سنگال (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: سنگال; Ostracods; Senegal; Paleocene; West African; Trans-Saharan and North African basins; Paleogeography; Paleocene-Eocene Thermal Maximum (PETM)Ostracodes; Paléocène; Bassins ouest-africains; Transsahariens et nord-africains; Paléogéographie; Maximum Thermiqu