آشنایی با موضوع

دریای بارنتز Barents Sea بخشی از شرق اقیانوس شمالگان، دارای ذخایر نفت و گاز است. این دریا در میان سرزمین اصلی اروپا، نووایا زملیا، ارض فرانسوا ژوزف و اسوالبارد واقع شده است و میانگین ژرفای آن به ۱۸۳ متر می‌رسد. در جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی آلمان در نبرد دریای بارنتس (۳۰ دسامبر ۱۹۴۲) به‌سختی شکست خورد. دریای بارنتز ۸۰۰ مایل (۱۳۰۰ کیلومتر) درازا، ۶۵۰ مایل (۱۰۵۰ کیلومتر) پهنا و ۵۴۲۰۰۰ مایل مربع (۱۴۰۵۰۰۰ کیلومتر مربع) مساحت دارد. میانگین ژرفای آن ۷۵۰ فوت (۲۲۹ متر) است که در عمیق‌ترین مکان به ۲۰۰۰ پا (۶۰۰ متر) می‌رسد. دریای بارنتز از شمال توسط مجمع‌الجزایر سوالبارد و سرزمین فرانتس ژوزف، از جنوب توسط سرزمین اصلی روسیه و نروژ، از شرق به وسیله جزایر نوایا زملیا، و در غرب توسط مرزهای قراردادی دریای گروئنلند احاطه شده‌است. این دریا در بین وایکینگها و مردم روسیه سده‌های میانه، دریای مورمان خوانده می‌شد، اما به افتخار «ویلیام بارنتز»، دریانورد هلندی، و کاوشگر گذرگاه‌های شمال شرق اروپا به سمت آسیا، در سال ۱۸۵۳ میلادی نام او بر این دریا نهاده شد.
در این صفحه تعداد 271 مقاله تخصصی درباره دریای بارنتز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دریای بارنتز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دریای بارنتز; Marine icing; Polar meteorology; Hazardous weather events; Barents Sea; Maritime transportation; Safety risk; NORA10; NOrwegian ReAnalysis 10 km hindcast archive (Reistad et al., 2011); MINCOG; Marine-Icing Model for the Norwegian COast Guard; USCGC; Uni