آشنایی با موضوع

از ترکیب مس با فلزات دیگر چند نوع آلیاژ ایجاد می‌شود. آلیاژهای مس مانند آلومینیم به دو دسته آلیاژهای کارپذیر(نوردی)وریختگی تقسیم می گردند. هر دسته از این آلیاژها نیزبر حسب شرایط ترکیبی وعناصر آلیاژی می توانند عملیات حرارتی پذیر یا عملیات حرارتی ناپذیر باشند. مهمترین خواص آلیاژهای مس که سبب استفاده از آنها می‌شود قابلیت‌ اتصال‌‌کاری‌، ماشین‌کاری‌، آبکاری‌ و صیقلی‌ و براقی‌ خوب‌، رنگ‌ خوب‌، قابلیت‌ ریخته‌گری‌، شکل‌پذیری‌، مقاومت‌ خوب‌ به‌ خوردگی‌ و سایش‌ است که به دلیل همین خواص‌ مکانیکی‌ و فیزیکی‌ خوب‌، این آلیاژها کاربردهای‌ متنوعی‌ در صنایع‌ مختلف‌ دارند. هر چند به‌ دلیل‌ قیمت‌ بالای مس‌ و دست‌یابی‌ به‌ مواد مطلوب‌ ارزانتر و با روش‌های‌ ساخت‌ بهتر، استفاده از آنها کاهش یافته است. آلیاژهای مس برحسب سیستم‌ های مجازی که جامعه توسعه مس (C. D. A) طراحی کرده است، طبقه‌ بندی می‌شوند. در این سیستم اعدادی از C100 تا C799 مشخص‌ کننده آلیاژهای کار شده و اعدادی از C800 تا C999 مشخص‌کننده آلیاژهای ریخته‌ شده می‌ باشد. چون‌ مس‌ و اغلب‌ آلیاژهای‌ مس‌ به‌ صورت‌ تک‌فاز و همگن‌ هستند برای‌ عملیات‌ حرارتی‌ مناسب‌ نیستند و استحکام‌ آنها فقط‌ با انجام‌ کار سرد تغییر می‌کند. آلیاژهای‌ غیرقابل‌ عملیات‌ حرارتی‌ کار شده‌ مس‌ را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ عمده‌: کار سرد شده‌ و آنیل‌ شده‌ تقسیم‌بندی‌ نمود. انواع‌ کار سرد شده‌ این‌ آلیاژها که‌ در جدول‌ زیر نشان‌ داده‌ شده‌اند با درصدهای‌ مختلف‌ کار سرد آلیاژ آنیل‌ شده‌ بدست‌ می‌آیند.
در این صفحه تعداد 260 مقاله تخصصی درباره آلیاژ مس که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده آلیاژ مس
مقالات ISI آلیاژ مس (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آلیاژ مس; Severe plastic deformation; Numerical simulations; Copper alloys; Microstructure evolution; Dynamic recrystallization; Dislocation density; Non-equilibrium state; FEM;