آشنایی با موضوع

با افزایش جمعیت و همچنین افزایش تقاضا برای تامین انرژی محققان بدنبال کشف منابع انرژی پایدار رفتند و همچنین به منظور کاهش گازهای گلخانه ای تمایل به سوخت های فسیلی از نظر تمهیدات محیط زیستی رو به کاهش است. در سال های اخیر در سراسر دنیا وسایل نقلیه ای که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می کنند، هیدروژن در آینده نقش بسزایی را به عنوان یک انرژی جایگزین پیدا خواهد کرد. هیدروژن را می توان بصورت شکل های مختلف انرژی بکار برد ولی یکی از مشکلات عمده، نحوه ذخیره سازی موثر و ایمن آن است. ذخیره سازی هیدروژن دارای مشکلاتی از جمله، کاهش حجم و وزن اجزا حرارتی موردنیاز است، هزینه ذخیره سازی سیستم ذخیره هیدروژن زیاد است، طول عمر سیستم های ذخیره هیدروژن کم است، زمان سوختگیری هیدروژن بیش از حد طولانی میشود و کنترل فشار بالا برای گاز فشرده و دیگر اجزا با فشار بالا محدوده انتخاب مواد را برای ساخت محدود می سازد. هیدروژن به سه روش گاز، مایع و ذخیره بوسیله آلیاژهای فلزی ذخیره سازی می شود. هیدروژن می تواند بوسیله ترکیب با فلزات و آلیاژهای فلزی بصورت هیدرید نیز ذخیره شود. بعلت نزدیک بودن شبکه اتمی فلز و پیوند فلزی متشکل مقدار بیشتری هیدروژن در واحد حجم ذخیره می شود. بدلیل فشار پایین ذخیره سازی، این روش ایمن ترین روش ذخیره سازی شناخته می شود. مخازن ذخیره هیدرید معمولا در ابعاد کوچک بکار برده می شود و بطور عمده در صنایع خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. برای تمامی روش های ذخیره سازی بایستی تدابیری از جمله مقاومت به نفوذ هیدروژن و تردی هیدروژنی و مقاوم به خوردگی بایستی لحاظ گردد.
در این صفحه تعداد 356 مقاله تخصصی درباره آلیاژ ذخیره هیدروژن که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آلیاژ ذخیره هیدروژن (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.